Audi e-tron 50 quattro

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Dzięki e-tronowi 50 quattro Audi poszerza gamę aut elektrycznych o tańszą wersję modelu 55. Pod względem technicznym oba warianty nie różnią się znacząco lecz niższy pułap cenowy oznacza w tym przypadku dużo mniejszą moc oraz zasięg.

Na każdej osi, zbudowanego na platformie MLB Evo, e-trona 50 quattro, znajduje się osobny silnik elektryczny. Ich łączna moc wynosi 313 KM, a silnik zamontowany z tyłu jest nieco mocniejszy niż przedni. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w 6,8 sekundy i rozpędzić się do 189 km/h. Między osiami mieści się bateria o pojemności 71 kWh, która jest o 24 kWh mniejsza niż w przypadku wariantu 55.

E-tron może pomieścić pięć osób i ma duży bagażnik o pojemności 660 litrów. Kluczowe elementy wyposażenia to adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, reflektory LED, kamery 360 stopni i uruchamianie bezkluczykowe. Dostępne są też słynne kamery zamiast lusterek.

Mimo nieco słabszej mocy ładowania DC proces ekspresowego uzupełniania energii zajmie dokładnie tyle samo co w E-Tronie 55, czyli minimum 26 minut. Jest to oczywiście zasługą mniejszej baterii.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
297130 zł71,0 kWh205 – 410 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]297130 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty205 – 410 km

Miasto – pogoda chłodna290 km
Trasa – pogoda chłodna205 km
Średnio – pogoda chłodna245 km
Miasto – pogoda ciepła410 km
Trasa – pogoda ciepła260 km
Średnio – pogoda ciepła325 km
Zasięg NEDC300 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC21,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)6,8 sec
Prędkość maksymalna190 km/h
Zasięg elektryczny285 km
Moc łączna230 kW (313 HP)
Moment obrotowy540 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii71,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC41 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC125 kW DC
Szybkość ładownia DC460 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW33h15m9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW20h45m14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW10h30m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW7 hours41 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †7 hours41 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW33h15m9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW20h45m14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW10h30m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW7 hours41 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x32A22 kW †3h30m81 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW64 min180 km/h
100 kW DC100 kW34 min350 km/h
150 kW DC125 kW †26 min460 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4901 mm
Szerokość1935 mm
Wysokość1616 mm
Pojemność bagażnika660 L
Ładunek maksymalny1725 L
Masa własna2370 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu12,2 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJE – Executive
Relingi dachoweTak

Źródło: : EV-Database – Audi e-tron 50 quattro

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…
Tesla model S

Tesla Model S Performance

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.