Audi e-tron 50 quattro

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Dzięki e-tronowi 50 quattro Audi poszerza gamę aut elektrycznych o tańszą wersję modelu 55. Pod względem technicznym oba warianty nie różnią się znacząco lecz niższy pułap cenowy oznacza w tym przypadku dużo mniejszą moc oraz zasięg.

Na każdej osi, zbudowanego na platformie MLB Evo, e-trona 50 quattro, znajduje się osobny silnik elektryczny. Ich łączna moc wynosi 313 KM, a silnik zamontowany z tyłu jest nieco mocniejszy niż przedni. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w 6,8 sekundy i rozpędzić się do 189 km/h. Między osiami mieści się bateria o pojemności 71 kWh, która jest o 24 kWh mniejsza niż w przypadku wariantu 55.

E-tron może pomieścić pięć osób i ma duży bagażnik o pojemności 660 litrów. Kluczowe elementy wyposażenia to adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, reflektory LED, kamery 360 stopni i uruchamianie bezkluczykowe. Dostępne są też słynne kamery zamiast lusterek.

Mimo nieco słabszej mocy ładowania DC proces ekspresowego uzupełniania energii zajmie dokładnie tyle samo co w E-Tronie 55, czyli minimum 26 minut. Jest to oczywiście zasługą mniejszej baterii.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
297130 zł71,0 kWh205 – 410 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]297130 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty205 – 410 km

Miasto – pogoda chłodna 290 km
Trasa – pogoda chłodna 205 km
Średnio – pogoda chłodna245 km
Miasto – pogoda ciepła410 km
Trasa – pogoda ciepła260 km
Średnio – pogoda ciepła325 km
Zasięg NEDC300 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC21,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)6,8 sec
Prędkość maksymalna190 km/h
Zasięg elektryczny285 km
Moc łączna230 kW (313 HP)
Moment obrotowy540 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii71,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC41 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC125 kW DC
Szybkość ładownia DC460 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW33h15m9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW20h45m14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW10h30m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW7 hours41 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A11 kW †7 hours41 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW33h15m9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW20h45m14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW10h30m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW7 hours41 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x32A22 kW †3h30m81 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW64 min180 km/h
100 kW DC100 kW34 min350 km/h
150 kW DC125 kW †26 min460 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4901 mm
Szerokość1935 mm
Wysokość1616 mm
Pojemność bagażnika660 L
Ładunek maksymalny1725 L
Masa własna2370 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu12,2 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJE – Executive
Relingi dachoweTak

Źródło: : EV-Database – Audi e-tron 50 quattro

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Renault Megane ETech 09@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 220hp

Renault zdecydowało wprowadzić do oferty samochód elektryczny pod nazwą popularnego kompaktu. Megane E-Tech w wydaniu elektrycznym posiada jednakże wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…
BMW iX3 2022 01@2x

BMW iX3

Elektryczny BMW iX3 oferuje wszystkie zalety BMW X3. Jest średniej wielkości SUVem, oferującym doskonały komfort podróży, rewelacyjne wyposażenie oraz przyjemność z jazdy. We wnętrzu panuje klasyczny styl bawarskiej marki, czyli…
Ford Mustang Mach E 01@2x

Ford Mustang Mach-E ER RWD

Napędzany prądem Mustang Mach-E to pierwszy elektryk Forda, który jednocześnie nosi w sobie stylistykę legendarnego Mustanga. Prowadzi się go perfekcyjnie i pewnie. Tryb jazdy można dostosować do nastroju, własnego stylu…
Mercedes EQA 01@2x

Mercedes EQA 250

Mercedes EQA 250 to auto wszechstronne. Ma na tyle duży zasięg, żeby spokojnie poruszać się nim w mieście i z łatwością pojechać w trasę. Można poczuć się w nim bezpiecznie,…
Audi Q4 e tron 2021 01@2x

Audi Q4 e-tron 40

Audi Q4 e-tron 40 oferuje naprawdę dobry zasięg oraz dynamikę jazdy, ładuje się szybko, a jego wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Producent umożliwia korzystanie z karty e-tron Charging Service. Dzięki niej…