Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez dłuższy czas będzie przyciągać uwagę.

Na pierwszy rzut oka auto wygląda jak futurystyczny, kompaktowy hatchback. Stanowi to jednak złudzenie ponieważ samochód wymiarami przypomina BMW iX3 czy do Skodę Enyaq. Pojemność użytkowa baterii wynosi 70 kWh, co przy odpowiednim stylu jazdy pozwala w sezonie letnim przejechać po mieście nawet 540 km. Wartość ta spada do poziomu 265 km w warunkach autostradowych, przy prędkościach rzędu 120-130km/h.

Hyundai IONIQ 5 jest jednym z pierwszych aut z 800-woltowym układem ładowania prądem stałym (DC), który jak dotąd spotykany był jedynie z Porsche Taycan i Audi e-tron GT. Pozwala on na osiągnięcie mocy 220 kW. Jeśli uda nam się znaleźć tak mocną ładowarkę DC wówczas uzupełnienie akumulatora z poziomu 10 do 80 procent zajmie jedynie 18 minut.

Ładowanie AC w domu możliwe jest poprzez 3 fazy z mocą 11kW, którą osiągniemy przy natężeniu 16A. Jest to moc dostosowana do możliwości większości instalacji elektrycznych w domach jednorodzinnych. Do ładowania tego auta najlepiej sprawdzi się zasilana ze złącza siłowego ładowarka przenośna, taka jak Zencar.

Hyundai IONIQ5 2021 01@2xHyundai IONIQ5 2021 02@2xHyundai IONIQ5 2021 03@2xHyundai IONIQ5 2021 04@2xHyundai IONIQ5 2021 05@2xHyundai IONIQ5 2021 06@2xHyundai IONIQ5 2021 07@2xHyundai IONIQ5 2021 08@2xHyundai IONIQ5 2021 09@2xHyundai IONIQ5 2021 10@2xHyundai IONIQ5 2021 11@2xHyundai IONIQ5 2021 12@2xHyundai IONIQ5 2021 13@2xHyundai IONIQ5 2021 14@2xHyundai IONIQ5 2021 15@2xHyundai IONIQ5 2021 16@2x
Przybliżona cena Bateria Zasięg Ładowanie AC
235000 zł 72.6 kWh 370 km Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty 265 km – 540 km
Miasto – pogoda chłodna 370 km
Trasa – pogoda chłodna 265 km
Średnio – pogoda chłodna 315 km
Miasto – pogoda ciepła 540 km
Trasa – pogoda ciepła 340 km
Średnio – pogoda ciepła 425 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie 0-100km/h 5.2 s
Prędkość maksymalna 185 km/h
Zasięg 370 km
Moc łączna 225 kW (306 PS)
Moment obrotowy 605 Nm
Oś napędu AWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii 72.6 kWh
Pojemność użytkowa baterii 70.0 kWh
Złącze ładowania AC Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC Prawa strona – Tył
Moc ładowania AC 11 kW
Czas ładowania AC 7h30m
Szybkość ładowania AC 49 km/h
Złącze ładowania DC CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC Prawa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC 221 kW DC
Czas ładowania DC 17 min
Szybkość ładowania DC 910 km/h

Ładowanie AC

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 36h 10 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 22h15m 17 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 11h15m 33 km/h
3-fazowe 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 7h30m 49 km/h
3-fazowe 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 7h30m 49 km/h

 

Ładowanie DC

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS
Punkt ładowania Moc maksymalna Czas Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC) 50 kW 62 min 250 km/h
CCS (175 kW DC) 175 kW 20 min 770 km/h
CCS (350 kW DC) 221 kW † 17 min 910 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu

Wymiary i waga

Długość 4635 mm
Szerokość 1890 mm
Wysokość 1605 mm
Pojemność bagażnika przedniego 24 L
Waga bez ładunku (EU) 2095 kg
Pojemność bagażnika 531 L
Ładunek maksymalny 1600 kg

Różne

Liczba miejsc 5 osób
Liczba miejsc z Isofix Tak, 2 miejsca
Promień skrętu 12 m
Typ nadwozia SUV
Segment JC – Średnie

Źródło: EV-Database – Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…