Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez dłuższy czas będzie przyciągać uwagę.
Na pierwszy rzut oka auto wygląda jak futurystyczny, kompaktowy hatchback. Stanowi to jednak złudzenie ponieważ samochód wymiarami przypomina BMW iX3 czy do Skodę Enyaq. Pojemność użytkowa baterii wynosi 70 kWh, co przy odpowiednim stylu jazdy pozwala w sezonie letnim przejechać po mieście nawet 540 km. Wartość ta spada do poziomu 265 km w warunkach autostradowych, przy prędkościach rzędu 120-130km/h.
Hyundai IONIQ 5 jest jednym z pierwszych aut z 800-woltowym układem ładowania prądem stałym (DC), który jak dotąd spotykany był jedynie z Porsche Taycan i Audi e-tron GT. Pozwala on na osiągnięcie mocy 220 kW. Jeśli uda nam się znaleźć tak mocną ładowarkę DC wówczas uzupełnienie akumulatora z poziomu 10 do 80 procent zajmie jedynie 18 minut.
Ładowanie AC w domu możliwe jest poprzez 3 fazy z mocą 11kW, którą osiągniemy przy natężeniu 16A. Jest to moc dostosowana do możliwości większości instalacji elektrycznych w domach jednorodzinnych. Do ładowania tego auta najlepiej sprawdzi się zasilana ze złącza siłowego ładowarka przenośna, taka jak Zencar.
Przybliżona cena
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
235000 zł
72.6 kWh
370 km
Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
265 km – 540 km
Miasto – pogoda chłodna
370 km
Trasa – pogoda chłodna
265 km
Średnio – pogoda chłodna
315 km
Miasto – pogoda ciepła
540 km
Trasa – pogoda ciepła
340 km
Średnio – pogoda ciepła
425 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych.
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100km/h
5.2 s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg
370 km
Moc łączna
225 kW (306 PS)
Moment obrotowy
605 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
72.6 kWh
Pojemność użytkowa baterii
70.0 kWh
Złącze ładowania AC
Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC
Prawa strona – Tył
Moc ładowania AC
11 kW
Czas ładowania AC
7h30m
Szybkość ładowania AC
49 km/h
Złącze ładowania DC
CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC
Prawa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC
221 kW DC
Czas ładowania DC
17 min
Szybkość ładowania DC
910 km/h
Ładowanie AC
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
36h
10 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
22h15m
17 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7.4 kW
11h15m
33 km/h
3-fazowe 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
7h30m
49 km/h
3-fazowe 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
7h30m
49 km/h
Ładowanie DC
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC)
50 kW
62 min
250 km/h
CCS (175 kW DC)
175 kW
20 min
770 km/h
CCS (350 kW DC)
221 kW †
17 min
910 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…