Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać z map czy niektórych aplikacji opartych na tym systemie.  

Układ napędowy wersji Twin Electric stanowią dwa silniki elektryczne, generujące łączną moc 408 KM. Pozwala to na osiągnięcie przyspieszenia od 0-100km/h w 4,7s. Silniki zasila bateria o pojemności 78kWh. Zasięg auta zależy od temperatury na zewnątrz, stylu jazdy i prędkości, a także od elementów wyposażenia takich jak pompa ciepła. Naładowanie auta w trasie, przy pomocy ładowarki DC o mocy 150 kW możliwe jest w czasieokoło 30 min. Bagażnik tylny o pojemności 419 l jest bardzo ergonomiczny lecz mniejszy niż w XC40. Dodatkową przestrzeń bagażową o pojemności 31l zyskujemy pod maską.

Producent oferuje również znacznie tańszą wersję jednosilnikową, z mniejszą bateria i nieznacznie krótszym zasięgiem.

Auto posiada wewnątrz 3-fazowy 16A prostownik o mocy 11kW. Dzięki niemu, w warunkach domowych auto naładujemy w ciągu około 8 godzin. W ładowaniu tego samochodu świetnie sprawdza się mobilny Wallbox Zencar o mocy 11kW, który zasilany jest z 5-pinowego gniazda siłowego 16A. Jest on idealnie dostosowany zarówno do instalacji zasilającej budynku, jak i do mocy prostownika po stronie auta.

Volvo C40 Recharge 01@2x 2Volvo C40 Recharge 02@2x 2Volvo C40 Recharge 03@2x 2Volvo C40 Recharge 04@2x 2Volvo C40 Recharge 05@2x 2Volvo C40 Recharge 06@2x 2Volvo C40 Recharge 07@2x 2Volvo C40 Recharge 08@2x 2Volvo C40 Recharge 09@2x 2Volvo C40 Recharge 10@2x 2Volvo C40 Recharge 11@2x 2Volvo C40 Recharge 12@2x 2Volvo C40 Recharge 13@2x 2Volvo C40 Recharge 14@2x 2Volvo C40 Recharge 15@2x 2Volvo C40 Recharge 16@2x 2
Przybliżona cena Bateria Zasięg Ładowanie AC
280000 zł 78.0 kWh 350 km Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty 250 km – 515 km
Miasto – pogoda chłodna 355 km
Trasa – pogoda chłodna 250 km
Średnio – pogoda chłodna 300 km
Miasto – pogoda ciepła 515 km
Trasa – pogoda ciepła 315 km
Średnio – pogoda ciepła 395 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie 0-100km/h 4.7 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Zasięg 350 km
Moc łączna 300 kW (408 PS)
Moment obrotowy 660 Nm
Oś napędu AWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii 78.0 kWh
Pojemność użytkowa baterii 75.0 kWh
Złącze ładowania AC Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC Lewa strona – Tył
Moc ładowania AC 11 kW
Czas ładowania AC 8h15m
Szybkość ładowania AC 44 km/h
Złącze ładowania DC CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC Lewa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC 151 kW DC
Czas ładowania DC 32 min
Szybkość ładowania DC 450 km/h

Ładowanie AC

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 38h30m 9 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 24h 15 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 12h 29 km/h
3-fazowe 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8h15m 42 km/h
3-fazowe 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8h15m 42 km/h

 

Ładowanie DC

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS
Punkt ładowania Moc maksymalna Czas Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC) 50 kW 74 min 190 km/h
CCS (100 kW DC) 100 kW 41 min 350 km/h
CCS (150 kW DC) 150 kW 33 min 440 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu

Wymiary i waga

Długość 4440 mm
Szerokość 1873 mm
Wysokość 1596 mm
Pojemność bagażnika przedniego 31 L
Waga bez ładunku (EU) 2185 kg
Pojemność bagażnika 419 L
Ładunek maksymalny 1800 kg

Różne

Liczba miejsc 5 osób
Liczba miejsc z Isofix Tak, 2 miejsca
Promień skrętu 11.4 m
Typ nadwozia SUV
Segment JC – Średnie

Źródło: EV-Database – Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…