Volkswagen ID.3 Pure Performance

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych samochodów elektrycznych.

Słowa uznania należą się również za wysoki komfort jazdy, świetne prowadzenie i cichą pracę zawieszenia. Wersja Pure Performance posiada napęd na tylną, który osiąga moc 150 KM i pozwala uzyskać prędkość 100 km/h w 8,9s. We wnętrzu pochwały należą się bardzo wygodnym siedzeniom oraz dobrej przestronności. Nawet, gdy wysokie osoby usiądą jedna za drugą, nikt nie będzie miał problemu z ilością miejsca nad głowami czy z wygodnym ułożeniem nóg. Dobrze zaprojektowano również bagażnik, który ma pojemność 385 l.

Naładowanie auta w podróży zajmie nam około 30 min (od 10-80%), pod warunkiem, że znajdziemy na trasie ładowarkę DC o mocy powyżej 118 kW. Samochód posiada specyficzny dla niemieckich producentów 2-fazowy prostownik AC-DC. Aby w warunkach domowych wykorzystać jego pełen potencjał konieczny jest stacjonarny Wallbox o mocy 11kW lub zasilana ze złącza siłowego, mobilna ładowarka NRG Kick.

Volkswagen ID3 01@2x 5Volkswagen ID3 02@2x 7Volkswagen ID3 03@2x 7Volkswagen ID3 04@2x 7Volkswagen ID3 05@2x 7Volkswagen ID3 06@2x 7Volkswagen ID3 07@2x 7Volkswagen ID3 08@2x 7Volkswagen ID3 09@2x 7Volkswagen ID3 10@2x 7Volkswagen ID3 11@2x 7Volkswagen ID3 12@2x 7Volkswagen ID3 13@2x 7Volkswagen ID3 14@2x 7Volkswagen ID3 15@2x 7Volkswagen ID3 16@2x 7Volkswagen ID3 17@2x 7Volkswagen ID3 18@2x 7Volkswagen ID3 19@2x 7
Przybliżona cena Bateria Zasięg Ładowanie AC
165000 zł 55.0 kWh 275 km Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty 195 km – 405 km
Miasto – pogoda chłodna 265 km
Trasa – pogoda chłodna 195 km
Średnio – pogoda chłodna 230 km
Miasto – pogoda ciepła 405 km
Trasa – pogoda ciepła 250 km
Średnio – pogoda ciepła 315 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie 0-100km/h 8.9 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
Zasięg 275 km
Moc łączna 110 kW (150 PS)
Moment obrotowy 310 Nm
Oś napędu Tylna

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii 55.0 kWh
Pojemność użytkowa baterii 45.0 kWh
Złącze ładowania AC Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC Prawa strona – Tył
Moc ładowania AC 7.2 kW
Czas ładowania AC 7h30m
Szybkość ładowania AC 38 km/h
Złącze ładowania DC CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC Prawa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC 118 kW DC
Czas ładowania DC 28 min
Szybkość ładowania DC 410 km/h

Ładowanie AC

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 23h15m 12 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 14h30m 19 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW † 7h30m 37 km/h
3-fazowe 16A (11 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 7h30m 37 km/h
3-fazowe 32A (22 kW) 230V / 2x16A 7.2 kW † 7h30m 37 km/h

 

Ładowanie DC

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS
Punkt ładowania Moc maksymalna Czas Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC) 50 kW 50 min 230 km/h
CCS (100 kW DC) 100 kW 31 min 370 km/h
CCS (150 kW DC) 118 kW † 28 min 410 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu

Wymiary i waga

Długość 4261 mm
Szerokość 1809 mm
Wysokość 1568 mm
Pojemność bagażnika przedniego 0 L
Waga bez ładunku (EU) 1781 kg
Pojemność bagażnika 385 L
Ładunek maksymalny 0 kg

Różne

Liczba miejsc 5 osób
Liczba miejsc z Isofix Tak, 3 miejsca
Promień skrętu 10.2 m
Typ nadwozia Hatchback
Segment C – Średnie

Źródło: EV-Database – Volkswagen ID.3 Pure Performance

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…