Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych samochodów elektrycznych.
Słowa uznania należą się również za wysoki komfort jazdy, świetne prowadzenie i cichą pracę zawieszenia. Wersja Pure Performance posiada napęd na tylną, który osiąga moc 150 KM i pozwala uzyskać prędkość 100 km/h w 8,9s. We wnętrzu pochwały należą się bardzo wygodnym siedzeniom oraz dobrej przestronności. Nawet, gdy wysokie osoby usiądą jedna za drugą, nikt nie będzie miał problemu z ilością miejsca nad głowami czy z wygodnym ułożeniem nóg. Dobrze zaprojektowano również bagażnik, który ma pojemność 385 l.
Naładowanie auta w podróży zajmie nam około 30 min (od 10-80%), pod warunkiem, że znajdziemy na trasie ładowarkę DC o mocy powyżej 118 kW. Samochód posiada specyficzny dla niemieckich producentów 2-fazowy prostownik AC-DC. Aby w warunkach domowych wykorzystać jego pełen potencjał konieczny jest stacjonarny Wallbox o mocy 11kW lub zasilana ze złącza siłowego, mobilna ładowarka NRG Kick.
Przybliżona cena
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
165000 zł
55.0 kWh
275 km
Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
195 km – 405 km
Miasto – pogoda chłodna
265 km
Trasa – pogoda chłodna
195 km
Średnio – pogoda chłodna
230 km
Miasto – pogoda ciepła
405 km
Trasa – pogoda ciepła
250 km
Średnio – pogoda ciepła
315 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych.
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100km/h
8.9 s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg
275 km
Moc łączna
110 kW (150 PS)
Moment obrotowy
310 Nm
Oś napędu
Tylna
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
55.0 kWh
Pojemność użytkowa baterii
45.0 kWh
Złącze ładowania AC
Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC
Prawa strona – Tył
Moc ładowania AC
7.2 kW
Czas ładowania AC
7h30m
Szybkość ładowania AC
38 km/h
Złącze ładowania DC
CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC
Prawa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC
118 kW DC
Czas ładowania DC
28 min
Szybkość ładowania DC
410 km/h
Ładowanie AC
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW)
230V / 1x10A
2.3 kW
23h15m
12 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3.7 kW
14h30m
19 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW)
230V / 1x31A
7.2 kW †
7h30m
37 km/h
3-fazowe 16A (11 kW)
230V / 2x16A
7.2 kW †
7h30m
37 km/h
3-fazowe 32A (22 kW)
230V / 2x16A
7.2 kW †
7h30m
37 km/h
Ładowanie DC
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC)
50 kW
50 min
230 km/h
CCS (100 kW DC)
100 kW
31 min
370 km/h
CCS (150 kW DC)
118 kW †
28 min
410 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria
Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.
Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…