Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest niezwykle lekkie. Samochód wyposażony jest w system multimedialny Google Android Automotive. Dostępne wersje różnią się mocą silników i pojemnością baterii.

Renault Megane ETech 01@2x 1Renault Megane ETech 02@2x 1Renault Megane ETech 03@2x 1Renault Megane ETech 04@2x 1Renault Megane ETech 05@2x 1Renault Megane ETech 06@2x 1Renault Megane ETech 07@2x 1Renault Megane ETech 08@2x 1Renault Megane ETech 09@2x 1Renault Megane ETech 10@2x 1Renault Megane ETech 11@2x 1Renault Megane ETech 12@2x 1Renault Megane ETech 13@2x 1Renault Megane ETech 14@2x 1Renault Megane ETech 15@2x 1Renault Megane ETech 16@2x 1Renault Megane ETech 17@2x 1Renault Megane ETech 18@2x 1Renault Megane ETech 19@2x 1Renault Megane ETech 20@2x 1
Przybliżona cena Bateria Zasięg Ładowanie AC
201,000 zł 60.0 kWh 365 km Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty 260 km – 540 km
Miasto – pogoda chłodna 355 km
Trasa – pogoda chłodna 260 km
Średnio – pogoda chłodna 305 km
Miasto – pogoda ciepła 540 km
Trasa – pogoda ciepła 335 km
Średnio – pogoda ciepła 420 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie 0-100km/h 10.5 s
Prędkość maksymalna 150 km/h
Zasięg 365 km
Moc łączna 96 kW (131 PS)
Moment obrotowy 250 Nm
Oś napędu Przód

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii 60.0 kWh
Pojemność użytkowa baterii 60.0 kWh
Złącze ładowania AC Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC Prawa strona – Przód
Moc ładowania AC 7.4 kW
Czas ładowania AC 9h45m
Szybkość ładowania AC 38 km/h
Złącze ładowania DC CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC Prawa strona – Przód
Maksymalna moc ładowania DC 130 kW DC
Czas ładowania DC 29 min
Szybkość ładowania DC 520 km/h

Ładowanie AC

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 30h45m 12 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 19h15m 19 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9h45m 37 km/h
3-fazowe 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 19h15m 19 km/h
3-fazowe 32A (22 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW † 9h45m 37 km/h

 

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 30h45m 12 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 19h15m 19 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 9h45m 37 km/h
3-fazowe 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 6h30m 56 km/h
3-fazowe 32A (22 kW) 400V / 3x32A 22 kW † 3h15m 110 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS
Punkt ładowania Moc maksymalna Czas Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC) 50 kW 66 min 230 km/h
CCS (100 kW DC) 100 kW 35 min 430 km/h
CCS (150 kW DC) 130 kW † 29 min 520 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu

Wymiary i waga

Długość 4200 mm
Szerokość 1768 mm
Wysokość 1505 mm
Pojemność bagażnika przedniego Brak danych
Waga bez ładunku (EU) 1699 kg
Pojemność bagażnika 440 L
Ładunek maksymalny 500 kg

Różne

Liczba miejsc 5 osób
Liczba miejsc z Isofix Tak, 3 miejsca
Promień skrętu 10.4 m
Typ nadwozia SUV
Segment JC – Średnie

Źródło: EV-Database – Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…