Volkswagen ID.5 Pro

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy.

W standardowej wersji Pro oferuje napęd na tylną oś i jest optymalnym środkiem transportu na krótkich i średnich dystansach. Do tego wyróżnia się modną stylistyką i komfortowym wnętrzem, a także zapewnia sporo przestrzeni dla pasażerów. Docenimy też okazały bagażnik, który posiada pojemność 549 litrów. Co istotne, inżynierowie dopracowali system multimedialny, co przyspieszyło jego działanie i wyeliminowało zawieszanie.

Jeśli auto ładujemy w miejscu docelowym podróży, korzystając z np. z mobilnej trójfazowej ładowarki prądu zmiennego o mocy 11 kW, wówczas ładowanie od 0 do 100 procent zajmie niecpo ponad 8 godzin. Takie urządzenie łatwo zainstalujemy samodzielnie w domu. Jeśli jednak podłączymy się do szybkiego urządzenia prądu stałego wówczas o mocy 135 kW, wówczas uzupełnianie energii od 10 do 80 proc. zajmie 33 minuty. Co ważne, już po niespełna 10 minutach zyskujemy dodatkowe 100 km zasięgu.

Jeśli jednak podłączymy się do szybkiego urządzenia transmitującego nawet 135 kW, uzupełnianie energii od 5 do 80 proc. zajmie 38 minut. Co ważne, już po niespełna 10 minutach zyskujemy dodatkowe 100 km zasięgu. Co ciekawe, ID.4 przyjmuje maksymalnie 125 kW.

Volkswagen ID5 01@2x 1Volkswagen ID5 02@2x 1Volkswagen ID5 03@2x 1Volkswagen ID5 04@2x 1Volkswagen ID5 05@2x 1Volkswagen ID5 06@2xVolkswagen ID5 07@2xVolkswagen ID5 08@2xVolkswagen ID5 09@2xVolkswagen ID5 10@2xVolkswagen ID5 11@2xVolkswagen ID5 12@2xVolkswagen ID5 13@2xVolkswagen ID5 14@2xVolkswagen ID5 15@2xVolkswagen ID5 16@2x
Przybliżona cena Bateria Zasięg Ładowanie AC
225000 zł 82.0 kWh 430 km Typ 2
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty 310 km – 620 km
Miasto – pogoda chłodna 420 km
Trasa – pogoda chłodna 310 km
Średnio – pogoda chłodna 360 km
Miasto – pogoda ciepła 620 km
Trasa – pogoda ciepła 395 km
Średnio – pogoda ciepła 490 km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie 0-100km/h 10.4 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
Zasięg 430 km
Moc łączna 128 kW (174 PS)
Moment obrotowy 235 Nm
Oś napędu Tylna

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii 82.0 kWh
Pojemność użytkowa baterii 77.0 kWh
Złącze ładowania AC Typ 2
Lokalizacja złącza ładowania AC Prawa strona – Tył
Moc ładowania AC 11 kW
Czas ładowania AC 8h15m
Szybkość ładowania AC 52 km/h
Złącze ładowania DC CCS
Lokalizacja złącza ładowania DC Prawa strona – Tył
Maksymalna moc ładowania DC 135 kW DC
Czas ładowania DC 33 min
Szybkość ładowania DC 540 km/h

Ładowanie AC

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Gniazdko naścienne (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 39h30m 11 km/h
1-fazowe 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 24h30m 18 km/h
1-fazowe 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 12h15m 35 km/h
3-fazowe 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 8h15m 52 km/h
3-fazowe 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 8h15m 52 km/h

 

Ładowanie DC

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS
Punkt ładowania Moc maksymalna Czas Szybkość ładowania
CCS (50 kW DC) 49 kW † 71 min 250 km/h
CCS (175 kW DC) 135 kW † 33 min 540 km/h
CCS (350 kW DC) 135 kW † 33 min 540 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu

Wymiary i waga

Długość 4599 mm
Szerokość 1852 mm
Wysokość 1615 mm
Pojemność bagażnika przedniego 0 L
Waga bez ładunku (EU) 2117 kg
Pojemność bagażnika 549 L
Ładunek maksymalny 1000 kg

Różne

Liczba miejsc 5 osób
Liczba miejsc z Isofix Tak, 3 miejsca
Promień skrętu 10.2 m
Typ nadwozia SUV
Segment JC – Średnie

Źródło: EV-Database – Volkswagen ID.5 Pro

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…