Audi e-tron 55 quattro

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej praktyczny niż odpowiednik Q5.

Audi e-tron 55 quattroStacja ładowania samochodów elektrycznych z gniazdem typu 2

Zbudowany na zmodyfikowanej wersji platformy MLB stosowanej w gamie SUV-ów Audi e-tron 55 quattro, rywalizuje z Teslą model X oraz Jaguarem I-Pace. Konfiguracja układu napędowego składa się z silnika przedni o mocy 168 KM i tylnego o mocy 188 KM, połączonych z akumulatorem o pojemności 95 kWh. Całkowita moc wyjściowa systemu napędowego wynosi 302 KM, choć dzięki funkcji overboost, przez 8 sekund może osiągnąć wartość 408 KM.

Auto jest w stanie przyjąć 150 kW mocy po podłączeniu do ładowarki DC przez złącze CCS. Oznacza to, że ​​ładowanie z poziomu 10% do 80% pojemności baterii zajmuje mniej niż pół godziny. Trudno jednak obecnie o ładowarki o tak potężnej mocy.

Podczas gdy elektryczny układ napędowy jest w Audi rewolucją, stylistyka pozostaje bez większych zmian, zarówno na zewnątrz ja i w środku. W desce rozdzielczej dominują trzy wyświetlacze – dwa ekrany dotykowe na desce rozdzielczej i kolejny przed kierowcą. System nawigacyjny podaje lokalizacje publicznych punktów ładowania i jeśli konieczne jest doładowanie, umożliwia odpowiednie zaplanowanie trasy.

Audi e-tron 55 quattro to duży i ciężki, ważący niemal 2,5 tony samochód. Ma to swoje dobre i złe strony. Jedną z największych zalet e-trona jest komfort. Standardowo wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, dzięki któremu potrafi bez trudu przemieszczać się po trudnych nawierzchniach. Jest również wyjątkowo cichy, szczególnie z opcjonalnymi akustycznymi szybami bocznymi.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
347870 zł95,0 kWh265 – 525 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]347870 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty265 – 525 km

Miasto – pogoda chłodna370 km
Trasa – pogoda chłodna265 km
Średnio – pogoda chłodna315 km
Miasto – pogoda ciepła525 km
Trasa – pogoda ciepła335 km
Średnio – pogoda ciepła415 km
Zasięg NEDC436 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC19,8 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)5,7 sec
Prędkość maksymalna200 km/h
Zasięg elektryczny370 km
Moc łączna300 kW (408 HP)
Moment obrotowy664 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii95,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC40 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC155 kW DC
Szybkość ładownia DC590 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW44h15m8 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW27h30m13 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW13h45m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW9h15m40 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †9h15m40 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW44h15m8 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW27h30m13 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW13h45m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW9h15m40 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x32A22 kW †4h45m78 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW76 min200 km/h
100 kW DC155 kW †26 min590 km/h
150 kW DC155 kW †26 min590 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4901 mm
Szerokość1935 mm
Wysokość1616 mm
Pojemność bagażnika660 L
Ładunek maksymalny1725 L
Masa własna2490 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu12,2 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJE – Executive
Relingi dachoweTak

Źródło: : EV-Database – Audi e-tron 55 quattro

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…