Honda e

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca jak iPhone.

Honda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eHonda eStacja ładowania samochodów elektrycznych z gniazdem typu 2Stacja ładowania samochodów elektrycznych z gniazdem typu 2Honda eHonda eHonda eHonda eHonda e

Honda e jest godnym nowicjuszem w rodzinie aut z napędem elektrycznymi i ma wśród nich kluczową zaletę – styl. Wielkością porównywalna do Hondy Jazz, jej sprytny design sprawia, że ten w rzeczywistości duży samochód, wygląda na mały. Za przywilej jej prowadzenia należy jednak odpowiednio zapłacić, a zasięg rywali nieco przyćmiewa dystans jaki pokonamy bez konieczności ładowania.

Honda e jest królem obszarów zabudowanych. Jej niewielkie rozmiary znajdują przełożenie na wyjątkową zwrotność. Niezwykle mały promień skrętu ułatwia parkowanie, a silnik elektryczny z 315 nm momentu obrotowego pozwala skutecznie ścigać się na światłach. Samochód jest przy tym wystarczająco stabilny przy dużych prędkościach.

Jak wygląda wnętrze Hondy e?

Drewniane elementy wnętrza rozciągają się na całą długość deski rozdzielczej. Mieszczą się na niej trzy ekrany TFT, nadając jej wygląd podobny do telewizora z lat 80. Na zestaw wyświetlaczy składa się z 8,8-calowy ekran przed kierownicą oraz dwa 12,3-calowe dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Na dwóch dodatkowych wyświetlany jest też obraz kamer, które zastępują lusterka boczne.

Dostępny jest aktywowany głosem „osobisty asystent”, a wyświetlacze można spersonalizować za pomocą tapet. Ciekawostką jest wśród nich ruchome akwarium, które aktywne będzie jedynie kiedy samochód stoi. Oprócz tego auto wyposażone jest w złącze HDMI, które umożliwia pasażerom np. podłączenie gry na konsolę. Dostępna jest też aplikacja, która pozwala właścicielom zdalnie monitorować stan akumulatora i wygenerować cyfrowy „klucz”, który można dalej udostępnić innym osobom w celu otwarcia i uruchomienia samochodu.

Zastosowane we wnętrzu materiały są wyższej niż standardowa jakości. Siedzenia są wygodne i zapewniają solidne wsparcie. Tylna przestrzeń dla pasażerów jest nieco ciasna podobnie jak mały 171 litrowy bagażnik. Winę za to ponosi silnik elektryczny, który umieszczony jest pod podłogą bagażnika. Akumulator znajduje standardowo, po środku, pod strefą pasażerską.

Układ kierowniczy, parametry jezdne i ładowanie

Na potrzeby e Honda opracowała zupełnie nową platformę, która nie będzie używana w żadnym innym modelu. To kosztowny ruch, który odbiega od tego, co robią inni producenci samochodów.

Zlokalizowany z tyłu silnik o mocy 136 KM przekazuje napęd na tylne koła, co pozwala zawrócić na zaledwie 4,3 m. Ładowanie odbywa się przez, znajdujące się pod czarnym panelem na masce gniazda CCS lub typ 2. Podłączenie do szybkiej ładowarki DC o mocy 100 kW, pozwala na napełnienie akumulatora od 10 do 80% w 30 minut, a ładowanie z domowej stacji wallbox o mocy 7,4 kW zajmuje mniej niż 6 godzin.

Prócz standardowych 16 calowych, auto posiada w opcji 17-calowe koła, które niestety zmniejszają zasięg o około 30 km.

Przybliżona cenaBateriaZasięg Ładowanie AC
146000 zł35,5 kWh140 – 300 kmTyp 2

Cena i dostępność

Przybliżona cena [1]146000 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty140 – 300 km

Miasto – pogoda chłodna 195 km
Trasa – pogoda chłodna 140 km
Średnio – pogoda chłodna165 km
Miasto – pogoda ciepła300 km
Trasa – pogoda ciepła180 km
Średnio – pogoda ciepła230 km
Zasięg NEDC
Zasięg WLTP220 km
Zużycie energii NEDC
Zużycie energii WLTP14,5 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)9,5 sec
Prędkość maksymalna145 km/h
Zasięg elektryczny200 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy315 Nm
Oś napęduTylna

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii35,5 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC6,6 kW AC
Szybkość ładowania AC35 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC60 kW DC
Szybkość ładownia DC270 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW16h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW10h15m20 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A6,6 kW †5h45m35 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,7 kW †10h15m20 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x29A6,6 kW †5h45m35 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW40 min210 km/h
100 kW DC60 kW †31 min270 km/h
150 kW DC60 kW †31 min270 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość3894 mm
Szerokość1752 mm
Wysokość1512 mm
Pojemność bagażnika171 L
Ładunek maksymalny857 L
Masa własna1525 kg

Różne

Liczba miejsc4
Liczba miejsc z IsofixNo Data
Promień skrętu9,2 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentB – Small
Relingi dachoweBrak

Źródło: EV-Database – Honda e

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…