Hyundai Ioniq jest jednym z najlepszych samochodów w pełni elektrycznym na rynku, a ulepszenia wprowadzone w ramach liftingu jeszcze poprawiają tą ocenę. Skokowy wzrost pojemności akumulatora poprawia zasięg a zatem i jego atrakcyjność.
Chociaż Ioniq nie może równać się zasięgiem ze swoją siostrzaną Koną to jest od niej tańszy w zakupie. W nowej odsłonie pojemność baterii wzrosła do 38,3 kWh, czyli o 33% procent w stosunku do wersji sprzed liftingu. Warto przy tym zauważyć, że bateria zajmuje tyle samo miejsca.
Dla zwiększenia zasięgu Hyundai nadal stosuje szereg trików, takich jak specjalny system klimatyzacji, hamowanie regeneracyjne i aerodynamiczne nadwozie. Do tego asortymentu wprowadzono ulepszenia, które pomagają w pełni wykorzystać tą dodatkową energię. Zapożyczony z Kony system hamowania regeneracyjnego, wykorzystuje łopatki w kierownicy, aby dostosować poziom energii odzyskiwanej podczas zwalniania, wprowadzając możliwość całkowitego zatrzymania samochodu przy ich pomocy. Rezultatem jest zwiększenie wydajności i co za tym idzie dalszy wzrost zasięgu.
Dzięki większej liczbie ogniw bateryjnych nieco wzrósł czas potrzebny do napełnienia akumulatorów. Szybkie ładowanie DC o mocy 100 kW napełni akumulator od 10 do 80% w 47 minut, podczas gdy pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW pozwoli napełnić baterię od 0 do 100% w 6 godzin 15 minut.
Pojedynczy silnik nadal napędza przednią oś i zapewnia niezłą dynamikę jazdy. Podczas gdy moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie 295 Nm, całkowita moc wzrosła z 119 do 134 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmie 9,7 sekundy, czyli niezauważalnie mniej. Auto prowadzi się płynnie, umożliwiając bardzo precyzyjne sterowanie. Hamulce sprawiają jednak, że proces zwalniania jest nieco mniej harmonijny.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
150070 zł
38,3 kWh
185 – 390 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
150070 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
185 – 390 km
Miasto – pogoda chłodna
250 km
Trasa – pogoda chłodna
185 km
Średnio – pogoda chłodna
215 km
Miasto – pogoda ciepła
390 km
Trasa – pogoda ciepła
240 km
Średnio – pogoda ciepła
300 km
Zasięg NEDC
311 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
12,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
9,7 sec
Prędkość maksymalna
165 km/h
Zasięg elektryczny
260 km
Moc łączna
100 kW (136 HP)
Moment obrotowy
395 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
38,3 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC
42 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
44 kW DC
Szybkość ładownia DC
230 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
19h45m
13 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
12h15m
21 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x31A
7,2 kW †
6h15m
42 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
12h15m
21 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x31A
7,2 kW †
6h15m
42 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…