Hyundai Ioniq Electric 2019

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Hyundai Ioniq jest jednym z najlepszych samochodów w pełni elektrycznym na rynku, a ulepszenia wprowadzone w ramach liftingu jeszcze poprawiają tą ocenę. Skokowy wzrost pojemności akumulatora poprawia zasięg a zatem i jego atrakcyjność.

Hyundai Ioniq Electric 2019Hyundai Ioniq Electric 2019Hyundai Ioniq Electric 2019

Chociaż Ioniq nie może równać się zasięgiem ze swoją siostrzaną Koną to jest od niej tańszy w zakupie. W nowej odsłonie pojemność baterii wzrosła do 38,3 kWh, czyli o 33% procent w stosunku do wersji sprzed liftingu. Warto przy tym zauważyć, że bateria zajmuje tyle samo miejsca.

Dla zwiększenia zasięgu Hyundai nadal stosuje szereg trików, takich jak specjalny system klimatyzacji, hamowanie regeneracyjne i aerodynamiczne nadwozie. Do tego asortymentu wprowadzono ulepszenia, które pomagają w pełni wykorzystać tą dodatkową energię. Zapożyczony z Kony system hamowania regeneracyjnego, wykorzystuje łopatki w kierownicy, aby dostosować poziom energii odzyskiwanej podczas zwalniania, wprowadzając możliwość całkowitego zatrzymania samochodu przy ich pomocy. Rezultatem jest zwiększenie wydajności i co za tym idzie dalszy wzrost zasięgu.

Dzięki większej liczbie ogniw bateryjnych nieco wzrósł czas potrzebny do napełnienia akumulatorów. Szybkie ładowanie DC o mocy 100 kW napełni akumulator od 10 do 80% w 47 minut, podczas gdy pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW pozwoli napełnić baterię od 0 do 100% w 6 godzin 15 minut.

Pojedynczy silnik nadal napędza przednią oś i zapewnia niezłą dynamikę jazdy. Podczas gdy moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie 295 Nm, całkowita moc wzrosła z 119 do 134 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmie 9,7 sekundy, czyli niezauważalnie mniej. Auto prowadzi się płynnie, umożliwiając bardzo precyzyjne sterowanie. Hamulce sprawiają jednak, że proces zwalniania jest nieco mniej harmonijny.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
150070 zł38,3 kWh185 – 390 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]150070 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty185 – 390 km

Miasto – pogoda chłodna250 km
Trasa – pogoda chłodna185 km
Średnio – pogoda chłodna215 km
Miasto – pogoda ciepła390 km
Trasa – pogoda ciepła240 km
Średnio – pogoda ciepła300 km
Zasięg NEDC311 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC12,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)9,7 sec
Prędkość maksymalna165 km/h
Zasięg elektryczny260 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy395 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii38,3 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC42 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC44 kW DC
Szybkość ładownia DC230 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW19h45m13 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW12h15m21 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x31A7,2 kW †6h15m42 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †12h15m21 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x31A7,2 kW †6h15m42 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC40 kW †50 min210 km/h
100 kW DC44 kW †47 min230 km/h
150 kW DC44 kW †47 min230 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4470 mm
Szerokość1820 mm
Wysokość1450 mm
Pojemność bagażnika357 L
Ładunek maksymalny1417 L
Masa własna1420 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaLiftback Sedan
SegmentC – Medium
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Hyundai Ioniq Electric

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…
Tesla model S

Tesla Model S Performance

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.