Kona Electric ma odważniejszy wygląd niż wielu rywali, jest świetnie wykonany i objęty doskonałą pięcioletnią, nieograniczoną gwarancją Hyundaia. Dzięki zasięgowi i wydajności, praktyczna i stylowa Kona Electric to doskonały kompan podróży.
Hyundai Kona Electric wnosi nową energię do segmentu małych SUV-ów. Wersja z akumulatorem 39 kWh przeznaczona jest dla tych, którzy nie potrzebują dużego zasięgu lecz chcą zaoszczędzić na kosztach zakupu. Wariant z większą bateria o pojemności 67 kWh zapewnia imponujący zasięg 280 – 600 km. Takie wyniki mogą przekonać osoby, które ograniczony zasięg zniechęca do przejścia na samochód elektryczny.
Hyundai ma spore doświadczenie z autami napędzanymi paliwami alternatywnymi – Ioniq rzucił wyzwanie Toyocie Prius i jest jedną z lepszych hybryd dostępnych na rynku. Wersja elektryczna tego samochodu utorowała drogę następnej generacji pojazdów elektrycznych południowokoreańskiego producenta, której przedstawicielem jest Kona Electric.
Zasadniczym rywalem dla Kony, jest Kia e-Niro. Pojazd podobny, zbudowany na tej samej platformie i wykorzystujący ten sam układ napędowy, ale nieco dłuższy i bardziej praktyczny.
Do wyboru są trzy poziomy wykończenia: SE, Premium i Premium SE. Podstawowe modele SE są bardzo dobrze wyposażone. Oferują one 17-calowe alufelgi, 7-calowy systemem informacyjno-rozrywkowy, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania i kamerę, system bezkluczykowy i łączność z Apple CarPlay lub Android Auto. Systemy bezpieczeństwa obejmują automatyczne hamowanie awaryjne z asystentem utrzymania pasa ruchu i wykrywaniem pieszych.
Premium wprowadza do wyposażenia 8-calowy ekran dotykowy z nawigacją satelitarną, tylne światła LED, system dźwiękowy premium KRELL, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, automatyczne wycieraczki, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system wykrywania martwego pola i asystenta śledzenia pasa ruchu.
Najwyższa klasa Premium SE oferuje elektryczną regulację wysokości siedzeń, podgrzewane i wentylowane skórzane fotele oraz podgrzewaną kierownicę, diodowe reflektory i wyświetlacz head-up.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
178020 zł
67,1 kWh
280 – 600 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
178020 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
280 – 600 km
Miasto – pogoda chłodna
390 km
Trasa – pogoda chłodna
280 km
Średnio – pogoda chłodna
335 km
Miasto – pogoda ciepła
600 km
Trasa – pogoda ciepła
365 km
Średnio – pogoda ciepła
460 km
Zasięg NEDC
449 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
14,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
7,9 sec
Prędkość maksymalna
167 km/h
Zasięg elektryczny
400 km
Moc łączna
150 kW (204 HP)
Moment obrotowy
395 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
67,1 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Przód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC
11 kW AC
Szybkość ładowania AC
58 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Przód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC
77 kW DC
Szybkość ładownia DC
380 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
32h45m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
20h30m
20 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
10h15m
39 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
7 hours
57 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
7 hours
57 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…