Hyundai Kona Electric

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Kona Electric ma odważniejszy wygląd niż wielu rywali, jest świetnie wykonany i objęty doskonałą pięcioletnią, nieograniczoną gwarancją Hyundaia. Dzięki zasięgowi i wydajności, praktyczna i stylowa Kona Electric to doskonały kompan podróży.

Hyundai Kona Electric wnosi nową energię do segmentu małych SUV-ów. Wersja z akumulatorem 39 kWh przeznaczona jest dla tych, którzy nie potrzebują dużego zasięgu lecz chcą zaoszczędzić na kosztach zakupu. Wariant z większą bateria o pojemności 67 kWh zapewnia imponujący zasięg 280 – 600 km. Takie wyniki mogą przekonać osoby, które ograniczony zasięg zniechęca Cię do przejścia na samochód elektryczny.

Hyundai ma spore doświadczenie z autami napędzanymi paliwami alternatywnymi – Ioniq rzucił wyzwanie Toyocie Prius i jest jedną z lepszych hybryd dostępnych na rynku. Wersja elektryczna tego samochodu utorowała drogę następnej generacji pojazdów elektrycznych południowokoreańskiego producenta, której przedstawicielem jest Kona Electric.

Zasadniczym rywalem dla Kony, jest Kia e-Niro. Pojazd podobny, zbudowany na tej samej platformie i wykorzystujący ten sam układ napędowy, ale nieco dłuższy i bardziej praktyczny.

Do wyboru są trzy poziomy wykończenia: SE, Premium i Premium SE. Podstawowe modele SE są bardzo dobrze wyposażone. Oferują one 17-calowe alufelgi, 7-calowy systemem informacyjno-rozrywkowy, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania i kamerę, system bezkluczykowy i łączność z Apple CarPlay lub Android Auto. Systemy bezpieczeństwa obejmują automatyczne hamowanie awaryjne z asystentem utrzymania pasa ruchu i wykrywaniem pieszych.

Premium wprowadza do wyposażenia 8-calowy ekran dotykowy z nawigacją satelitarną, tylne światła LED, system dźwiękowy premium KRELL, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, automatyczne wycieraczki, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system wykrywania martwego pola i asystenta śledzenia pasa ruchu.

Najwyższa klasa Premium SE oferuje elektryczną regulację wysokości siedzeń, podgrzewane i wentylowane skórzane fotele oraz podgrzewaną kierownicę, diodowe reflektory i wyświetlacz head-up.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
178020 zł67,1 kWh280 – 600 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]178020 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty280 – 600 km

Miasto – pogoda chłodna390 km
Trasa – pogoda chłodna280 km
Średnio – pogoda chłodna335 km
Miasto – pogoda ciepła600 km
Trasa – pogoda ciepła365 km
Średnio – pogoda ciepła460 km
Zasięg NEDC449 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC14,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)7,9 sec
Prędkość maksymalna167 km/h
Zasięg elektryczny400 km
Moc łączna150 kW (204 HP)
Moment obrotowy395 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii67,1 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC58 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC77 kW DC
Szybkość ładownia DC380 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW32h45m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW20h30m20 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW10h15m39 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW7 hours57 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †7 hours57 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC49 kW †63 min260 km/h
100 kW DC77 kW †44 min380 km/h
150 kW DC77 kW †44 min380 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4180 mm
Szerokość1800 mm
Wysokość1565 mm
Pojemność bagażnika361 L
Ładunek maksymalny1143 L
Masa własna1685 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJB – Small
Relingi dachoweTak

Źródło: : EV-Database – Hyundai Kona Electric

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…
Tesla model S

Tesla Model S Performance

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.
Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron 50 quattro

Dzięki e-tronowi 50 quattro Audi poszerza gamę aut elektrycznych o tańszą wersję modelu 55. Pod względem technicznym oba warianty nie różnią się znacząco lecz niższy pułap cenowy oznacza w tym…