Jaguar I-Pace

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Jaguar I-Pace zdefiniował nowy segment luksusowych, elektrycznych SUV-ów, który zajmują oprócz niego obecnie Audi e-tron, Mercedes EQC i Tesla Model X. Jest auto oparte na nowej architekturze, która ma być podstawą dla szeregu nowych modeli samochodów w pełni elektrycznych.

I-Pace jest zasilany baterią o pojemności 90 kWh, która napędza dwa silniki elektryczne, zapewniając napęd na cztery koła. Dostarczają one 396 KM mocy i zapewniają moment obrotowy na poziomie 696 Nm. Wystarcza on aby przyspieszyć to masywne auto od 0 do 100 km w 4,8 sekundy i zapewnić mu zasięg 265 – 540 km.

Jaguar I-Pace jest jednym z najlepszych samochodów elektrycznych w sprzedaży. Oferuje wyjątkową kombinację wydajności, zasięgu i luksusu, oferując zarazem praktyczność i wszechstronność średniej wielkości SUV-a. Wygląda świetnie i jest naszpikowany nowinkami technologicznymi.

To co wyróżnia I-Pace na tle konkurentów z segmentu samochodów elektrycznych, to jego sposób kierowania. W zakrętach, slalomie i na ciasnych, technicznych trasach auto bardziej przypomina samochód sportowy niż 2,2 tonowego SUVa.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
341635 zł90,0 kWh265 – 540 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]341635 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty265 – 540 km

Miasto – pogoda chłodna380 km
Trasa – pogoda chłodna265 km
Średnio – pogoda chłodna320 km
Miasto – pogoda ciepła540 km
Trasa – pogoda ciepła330 km
Średnio – pogoda ciepła415 km
Zasięg NEDC543 km
Zasięg WLTP470 km
Zużycie energii NEDC15,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP18 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)4,8 sec
Prędkość maksymalna200 km/h
Zasięg elektryczny370 km
Moc łączna294 kW (400 HP)
Moment obrotowy696 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii90,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC27 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC104 kW DC
Szybkość ładownia DC350 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW43h30m9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW27 hours14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW13h30m27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †27 hours14 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x32A7,4 kW †13h30m27 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW75 min200 km/h
100 kW DC104 kW †44 min350 km/h
150 kW DC104 kW †44 min350 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4682 mm
Szerokość2011 mm
Wysokość1565 mm
Pojemność bagażnika505 L
Ładunek maksymalny1163 L
Masa własna2133 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu12 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJE – Executive
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Jaguar I-Pace

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…
Tesla model S

Tesla Model S Performance

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.