Jaguar I-Pace zdefiniował nowy segment luksusowych, elektrycznych SUV-ów, który zajmują oprócz niego obecnie Audi e-tron, Mercedes EQC i Tesla Model X. Jest auto oparte na nowej architekturze, która ma być podstawą dla szeregu nowych modeli samochodów w pełni elektrycznych.
I-Pace jest zasilany baterią o pojemności 90 kWh, która napędza dwa silniki elektryczne, zapewniając napęd na cztery koła. Dostarczają one 396 KM mocy i zapewniają moment obrotowy na poziomie 696 Nm. Wystarcza on aby przyspieszyć to masywne auto od 0 do 100 km w 4,8 sekundy i zapewnić mu zasięg 265 – 540 km.
Jaguar I-Pace jest jednym z najlepszych samochodów elektrycznych w sprzedaży. Oferuje wyjątkową kombinację wydajności, zasięgu i luksusu, oferując zarazem praktyczność i wszechstronność średniej wielkości SUV-a. Wygląda świetnie i jest naszpikowany nowinkami technologicznymi.
To co wyróżnia I-Pace na tle konkurentów z segmentu samochodów elektrycznych, to jego sposób kierowania. W zakrętach, slalomie i na ciasnych, technicznych trasach auto bardziej przypomina samochód sportowy niż 2,2 tonowego SUVa.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
341635 zł
90,0 kWh
265 – 540 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
341635 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
265 – 540 km
Miasto – pogoda chłodna
380 km
Trasa – pogoda chłodna
265 km
Średnio – pogoda chłodna
320 km
Miasto – pogoda ciepła
540 km
Trasa – pogoda ciepła
330 km
Średnio – pogoda ciepła
415 km
Zasięg NEDC
543 km
Zasięg WLTP
470 km
Zużycie energii NEDC
15,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
18 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
4,8 sec
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg elektryczny
370 km
Moc łączna
294 kW (400 HP)
Moment obrotowy
696 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
90,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC
7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC
27 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC
104 kW DC
Szybkość ładownia DC
350 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
43h30m
9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
27 hours
14 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
13h30m
27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
27 hours
14 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW †
13h30m
27 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…