Kia e-Niro 64 kWh

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Kia e-Niro jest produkowanym od 2016 roku subkompaktowym crossoverem, który aspiruje do miana auta elektrycznego dla przeciętnego kierowcy. Obok siostrzanego Hyundaia Kona Electric jest jednym z pierwszych aut elektrycznych, które mają szanse na osiągnięcie tego statusu.

KIA e-Niro

Z każdym miesiącem postęp technologiczny sprawia, że ​​pojazdy elektryczne stają się bardziej atrakcyjne. E-Niro to pięciodrzwiowe auto rodzinne, które za cenę spalinówki dobrej klasy, oferuje wydajność, zasięg i czasy ładowania, akceptowalne dla przeciętnego kierowcy.

Przynależność do rodziny Hyundaia sprawia, że Kia e-Niro jest konstrukcyjnie podobna do wypuszczonej w 2018 Kony Electric. Na jej układ napędowy składa się silnik o mocy 201 KM, który napędza przednie koła i zasilany jest akumulatorem o pojemności 64 kWh. Pozwala on na osiągnięcie zasięgu 265 do 565 km.

Wewnątrz auto jest bardzo podobne do innych modeli Niro. Oznacza to funkcjonalną, lecz prostą deskę rozdzielczą, elegancki system informacyjno-rozrywkowy i wystarczająco dużo miejsca dla pięciu osób. Za kierownicą znajduje się para łopatek, które kontrolują siłę rekuperacji energii hamowania. W miejsce gałki zmiany biegów, w konsoli środkowej, znalazło się obrotowe pokrętło.

Pokaźny, 451-litrowy bagażnik jest większy niż w Nissanie Qashqai, a pod jego podłogą znajduje się skrytka do przechowywania kabli do ładowania.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
168087 zł64 kWh265 – 565 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]168087 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty265 – 565 km

Miasto – pogoda chłodna375 km
Trasa – pogoda chłodna265 km
Średnio – pogoda chłodna320 km
Miasto – pogoda ciepła565 km
Trasa – pogoda ciepła345 km
Średnio – pogoda ciepła435 km
Zasięg NEDC455 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC14,1 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)7,8 sec
Prędkość maksymalna167 km/h
Zasięg elektryczny375 km
Moc łączna150 kW (204 HP)
Moment obrotowy395 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii64 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC36 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC77 kW DC
Szybkość ładownia DC350 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW32h45m11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW20h30m18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x31A7,2 kW †10h30m36 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †20h30m18 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x31A7,2 kW †10h30m36 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa 11 kW

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW32h45m11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW20h30m18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW10h15m37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW7 hours54 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †7 hours54 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW75 min200 km/h
100 kW DC104 kW †44 min350 km/h
150 kW DC104 kW †44 min350 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4375 mm
Szerokość1805 mm
Wysokość1560 mm
Pojemność bagażnika451 L
Ładunek maksymalny1405 L
Masa własna1737 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJC – Medium
Relingi dachoweTak

Źródło: : EV-Database – Kia e-Niro 64 kWh

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…
Tesla model S

Tesla Model S Performance

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.