Kia e-Niro 64 kWh

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Kia e-Niro jest produkowanym od 2016 roku subkompaktowym crossoverem, który aspiruje do miana auta elektrycznego dla przeciętnego kierowcy. Obok siostrzanego Hyundaia Kona Electric jest jednym z pierwszych aut elektrycznych, które mają szanse na osiągnięcie tego statusu.

KIA e-Niro

Z każdym miesiącem postęp technologiczny sprawia, że ​​pojazdy elektryczne stają się bardziej atrakcyjne. E-Niro to pięciodrzwiowe auto rodzinne, które za cenę spalinówki dobrej klasy, oferuje wydajność, zasięg i czasy ładowania, akceptowalne dla przeciętnego kierowcy.

Przynależność do rodziny Hyundaia sprawia, że Kia e-Niro jest konstrukcyjnie podobna do wypuszczonej w 2018 Kony Electric. Na jej układ napędowy składa się silnik o mocy 201 KM, który napędza przednie koła i zasilany jest akumulatorem o pojemności 64 kWh. Pozwala on na osiągnięcie zasięgu 265 do 565 km.

Wewnątrz auto jest bardzo podobne do innych modeli Niro. Oznacza to funkcjonalną, lecz prostą deskę rozdzielczą, elegancki system informacyjno-rozrywkowy i wystarczająco dużo miejsca dla pięciu osób. Za kierownicą znajduje się para łopatek, które kontrolują siłę rekuperacji energii hamowania. W miejsce gałki zmiany biegów, w konsoli środkowej, znalazło się obrotowe pokrętło.

Pokaźny, 451-litrowy bagażnik jest większy niż w Nissanie Qashqai, a pod jego podłogą znajduje się skrytka do przechowywania kabli do ładowania.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
168087 zł64 kWh265 – 565 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]168087 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty265 – 565 km

Miasto – pogoda chłodna 375 km
Trasa – pogoda chłodna 265 km
Średnio – pogoda chłodna320 km
Miasto – pogoda ciepła565 km
Trasa – pogoda ciepła345 km
Średnio – pogoda ciepła435 km
Zasięg NEDC455 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC14,1 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)7,8 sec
Prędkość maksymalna167 km/h
Zasięg elektryczny375 km
Moc łączna150 kW (204 HP)
Moment obrotowy395 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii64 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC36 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC77 kW DC
Szybkość ładownia DC350 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW32h45m11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW20h30m18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A7,2 kW †10h30m36 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,7 kW †20h30m18 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x31A7,2 kW †10h30m36 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa 11 kW

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW32h45m11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW20h30m18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW10h15m37 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW7 hours54 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A11 kW †7 hours54 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW75 min200 km/h
100 kW DC104 kW †44 min350 km/h
150 kW DC104 kW †44 min350 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4375 mm
Szerokość1805 mm
Wysokość1560 mm
Pojemność bagażnika451 L
Ładunek maksymalny1405 L
Masa własna1737 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJC – Medium
Relingi dachoweTak

Źródło: : EV-Database – Kia e-Niro 64 kWh

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…