Nissan Leaf 2018

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Nissan Leaf zachwyca niemal w każdym obszarze. Jest łatwy w prowadzeniu, wygodny i ma przyzwoity zasięg, który sprawi, że spodoba się szerszej grupie kupujących. Jego właściciel otrzyma do dyspozycji imponującą ilość technologii i wystarczająco dużo miejsca dla całej rodziny.

Nissan Leaf 2018

Pierwszy Nissan Leaf był pionierem samochodów elektrycznych. Druga generacja zyskała większy zasięg, lepszą cenę i nowe technologie zaprojektowane, aby pomóc w pełni wykorzystać elektryczny układ napędowy. To czyni go samochodem elektrycznym, który można poważnie uznać za swój jedyny samochód.

Do tego Leaf jest cichy, wyrafinowany i wygodny w mieście. Oferuje wiele systemów wspierających prowadzenie, a jego zawieszenie jest nieco sztywne, gdyż musi poradzić sobie z ciężarem akumulatorów. Wartym wzmianki jest system e-Pedal. Zwiększa on opór silnika elektrycznego i umożliwia jazdę bez konieczności naciskania hamulca, z wyjątkiem nagłych wypadków. Opanowanie jego obsługi umożliwi znaczne zwiększenie zasięgu elektrycznego.

Jako opcja dostępny jest również pakiet wspomagania kierowcy ProPilot. W jego skład wchodzą adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i asystent jazdy w korku, które mogą kontrolować samochód przy niskich prędkościach w ruchu ulicznym.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
158240 zł40,0 kWh155 – 325 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]158240 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty155 – 325 km

Miasto – pogoda chłodna215 km
Trasa – pogoda chłodna155 km
Średnio – pogoda chłodna185 km
Miasto – pogoda ciepła325 km
Trasa – pogoda ciepła200 km
Średnio – pogoda ciepła250 km
Zasięg NEDC350 km
Zasięg WLTP270 km
Zużycie energii NEDC10,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP13,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)7,9 sec
Prędkość maksymalna144 km/h
Zasięg elektryczny220 km
Moc łączna110 kW (150 HP)
Moment obrotowy320 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii40,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC3,6 kW AC
Szybkość ładowania AC19 km/h
Gniazdo ładowania DCCHAdeMO
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC46 kW DC
Szybkość ładownia DC230 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW18h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,6 kW †11h30m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x16A3,6 kW †11h45m19 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,6 kW †11h45m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x16A3,6 kW †11h45m19 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW18h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW11h30m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x29A6,6 kW †6h30m34 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †11h30m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x29A6,6 kW †6h30m34 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CHAdeMO

Wtyczka i gniazdo CHAdeMO
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC46 kW †40 min230 km/h
100 kW DC46 kW †40 min230 km/h
150 kW DC46 kW †40 min230 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4490 mm
Szerokość1788 mm
Wysokość1530 mm
Pojemność bagażnika435 L
Ładunek maksymalny1176 L
Masa własna1580 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentC – Medium
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Nissan Leaf (2018-)

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…