Nissan Leaf 2018

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Nissan Leaf zachwyca niemal w każdym obszarze. Jest łatwy w prowadzeniu, wygodny i ma przyzwoity zasięg, który sprawi, że spodoba się szerszej grupie kupujących. Jego właściciel otrzyma do dyspozycji imponującą ilość technologii i wystarczająco dużo miejsca dla całej rodziny.

Nissan Leaf 2018

Pierwszy Nissan Leaf był pionierem samochodów elektrycznych. Druga generacja zyskała większy zasięg, lepszą cenę i nowe technologie zaprojektowane, aby pomóc w pełni wykorzystać elektryczny układ napędowy. To czyni go samochodem elektrycznym, który można poważnie uznać za swój jedyny samochód.

Do tego Leaf jest cichy, wyrafinowany i wygodny w mieście. Oferuje wiele systemów wspierających prowadzenie, a jego zawieszenie jest nieco sztywne, gdyż musi poradzić sobie z ciężarem akumulatorów. Wartym wzmianki jest system e-Pedal. Zwiększa on opór silnika elektrycznego i umożliwia jazdę bez konieczności naciskania hamulca, z wyjątkiem nagłych wypadków. Opanowanie jego obsługi umożliwi znaczne zwiększenie zasięgu elektrycznego.

Jako opcja dostępny jest również pakiet wspomagania kierowcy ProPilot. W jego skład wchodzą adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i asystent jazdy w korku, które mogą kontrolować samochód przy niskich prędkościach w ruchu ulicznym.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
158240 zł40,0 kWh155 – 325 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]158240 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty155 – 325 km

Miasto – pogoda chłodna 215 km
Trasa – pogoda chłodna 155 km
Średnio – pogoda chłodna185 km
Miasto – pogoda ciepła325 km
Trasa – pogoda ciepła200 km
Średnio – pogoda ciepła250 km
Zasięg NEDC350 km
Zasięg WLTP270 km
Zużycie energii NEDC10,3 kWh/100km
Zużycie energii WLTP13,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)7,9 sec
Prędkość maksymalna144 km/h
Zasięg elektryczny220 km
Moc łączna110 kW (150 HP)
Moment obrotowy320 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii40,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC3,6 kW AC
Szybkość ładowania AC19 km/h
Gniazdo ładowania DCCHAdeMO
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC46 kW DC
Szybkość ładownia DC230 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW18h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,6 kW †11h30m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A3,6 kW †11h45m19 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,6 kW †11h45m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x16A3,6 kW †11h45m19 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW18h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW11h30m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A6,6 kW †6h30m34 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,7 kW †11h30m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x29A6,6 kW †6h30m34 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CHAdeMO

Wtyczka i gniazdo CHAdeMO
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC46 kW †40 min230 km/h
100 kW DC46 kW †40 min230 km/h
150 kW DC46 kW †40 min230 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4490 mm
Szerokość1788 mm
Wysokość1530 mm
Pojemność bagażnika435 L
Ładunek maksymalny1176 L
Masa własna1580 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentC – Medium
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Nissan Leaf (2018-)

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Renault Megane ETech 09@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 220hp

Renault zdecydowało wprowadzić do oferty samochód elektryczny pod nazwą popularnego kompaktu. Megane E-Tech w wydaniu elektrycznym posiada jednakże wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…
BMW iX3 2022 01@2x

BMW iX3

Elektryczny BMW iX3 oferuje wszystkie zalety BMW X3. Jest średniej wielkości SUVem, oferującym doskonały komfort podróży, rewelacyjne wyposażenie oraz przyjemność z jazdy. We wnętrzu panuje klasyczny styl bawarskiej marki, czyli…
Ford Mustang Mach E 01@2x

Ford Mustang Mach-E ER RWD

Napędzany prądem Mustang Mach-E to pierwszy elektryk Forda, który jednocześnie nosi w sobie stylistykę legendarnego Mustanga. Prowadzi się go perfekcyjnie i pewnie. Tryb jazdy można dostosować do nastroju, własnego stylu…
Mercedes EQA 01@2x

Mercedes EQA 250

Mercedes EQA 250 to auto wszechstronne. Ma na tyle duży zasięg, żeby spokojnie poruszać się nim w mieście i z łatwością pojechać w trasę. Można poczuć się w nim bezpiecznie,…
Audi Q4 e tron 2021 01@2x

Audi Q4 e-tron 40

Audi Q4 e-tron 40 oferuje naprawdę dobry zasięg oraz dynamikę jazdy, ładuje się szybko, a jego wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Producent umożliwia korzystanie z karty e-tron Charging Service. Dzięki niej…