Nissan Leaf e+

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza tym prawie nie różni się od zwykłego modelu.

Nissan Leaf 2018

Zmieniona konfiguracja zawieszenia tego modelu niewiele zmieniła w ogólnym sposobie prowadzenia samochodu. Styl jazdy jest bardzo podobny do standardowego modelu. Leaf posiada odpowiednio wyważony układ układ kierowniczy. Moc dostępna jest natychmiast po naciśnięciu pedału przyspieszania, jak w innych samochodach elektrycznych.

Leaf e+ jest nadal cichy, wyrafinowany i wygodny w mieście. Oferuje wiele systemów wspierających prowadzenie, a jego zawieszenie jest nieco sztywne, gdyż musi poradzić sobie z ciężarem akumulatorów. Nadal posiada też system e-Pedal, który zwiększa on opór silnika elektrycznego i umożliwia jazdę bez konieczności naciskania hamulca, z wyjątkiem nagłych wypadków.

Jako opcja dostępny jest również pakiet wspomagania kierowcy ProPilot. W jego skład wchodzą adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i asystent jazdy w korku, które mogą kontrolować samochód przy niskich prędkościach w ruchu ulicznym.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
192210 zł62,0 kWh230 – 485 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]192210 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty230 – 485 km

Miasto – pogoda chłodna 325 km
Trasa – pogoda chłodna 230 km
Średnio – pogoda chłodna275 km
Miasto – pogoda ciepła485 km
Trasa – pogoda ciepła300 km
Średnio – pogoda ciepła375 km
Zasięg NEDC385 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC14,5 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)7,3 sec
Prędkość maksymalna157 km/h
Zasięg elektryczny330 km
Moc łączna160 kW (218 HP)
Moment obrotowy340 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii62,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC6,6 kW AC
Szybkość ładowania AC33 km/h
Gniazdo ładowania DCCHAdeMO
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC100 kW DC
Szybkość ładownia DC390 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW28h45m11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW18 hours18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x29A6,6 kW †10 hours33 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,7 kW †18 hours18 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x29A6,6 kW †10 hours33 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CHAdeMO

Wtyczka i gniazdo CHAdeMO
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW62 min220 km/h
100 kW DC100 kW35 min390 km/h
150 kW DC100 kW35 min390 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4490 mm
Szerokość1788 mm
Wysokość1545 mm
Pojemność bagażnika420 L
Ładunek maksymalny1161 L
Masa własna1731 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentC – Medium
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Nissan Leaf e+

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Renault Megane ETech 09@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 220hp

Renault zdecydowało wprowadzić do oferty samochód elektryczny pod nazwą popularnego kompaktu. Megane E-Tech w wydaniu elektrycznym posiada jednakże wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…
BMW iX3 2022 01@2x

BMW iX3

Elektryczny BMW iX3 oferuje wszystkie zalety BMW X3. Jest średniej wielkości SUVem, oferującym doskonały komfort podróży, rewelacyjne wyposażenie oraz przyjemność z jazdy. We wnętrzu panuje klasyczny styl bawarskiej marki, czyli…
Ford Mustang Mach E 01@2x

Ford Mustang Mach-E ER RWD

Napędzany prądem Mustang Mach-E to pierwszy elektryk Forda, który jednocześnie nosi w sobie stylistykę legendarnego Mustanga. Prowadzi się go perfekcyjnie i pewnie. Tryb jazdy można dostosować do nastroju, własnego stylu…
Mercedes EQA 01@2x

Mercedes EQA 250

Mercedes EQA 250 to auto wszechstronne. Ma na tyle duży zasięg, żeby spokojnie poruszać się nim w mieście i z łatwością pojechać w trasę. Można poczuć się w nim bezpiecznie,…
Audi Q4 e tron 2021 01@2x

Audi Q4 e-tron 40

Audi Q4 e-tron 40 oferuje naprawdę dobry zasięg oraz dynamikę jazdy, ładuje się szybko, a jego wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Producent umożliwia korzystanie z karty e-tron Charging Service. Dzięki niej…