Opel Corsa-e

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu spory sukces w Polsce.

Opel e-Corsa

Objęta 8-letnią gwarancją bateria ma pojemność 50 kWh. Jest to wartością pokaźną, szczególnie w przypadku auta o tak małych gabarytach i pozwala osiągnąć naprawdę niezły zasięg. Akumulatory ułożone są w kształcie litery H. Mniejsza ich część znajduje się pod przednimi siedzeniami, a większa pod tylną kanapą i w miejscu, w którym normalnie znajdowałby się układ wydechowy. Dzięki temu średnia przestrzeń dla pasażerów i pojemność bagażnika są identyczne jak w wersjach Corsy z silnikami Diesla i benzynowymi. Tylna oś jest szersza, a jej środkowa część cofnięta, aby pomieścić więcej ogniw akumulatorowych.

Można oczekiwać, że w cyklu mieszanym elektryczna Corsa pokona około 300 km. Jest to wynik bardzo przyzwoity jak na auto miejskie. Silnik wytwarza 100 kW mocy (136 KM) oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwoli to na przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 2,8 s, a do 100 km/h w 8,1 s.

Ładowanie za pomocą złącza CCS zajmuje około pół godziny. Oprócz tego Corsa-e może być ładowana przez kabel typu 2 z ładowarki naściennej lub przenośnej. Stan baterii można obserwować w aplikacji “myOpel”. Pozwala to zoptymalizować czas i koszty ładowania.

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami z droższych modeli. Przykładem mogą być światła IntelliLux LED – adaptacyjne, matrycowe reflektory diodowe. W nowej Corsie znajdziemy też aktywny tempomat z radarem oraz system czujników Flank Guard, który ma ułatwić cofanie, alarmując o obiektach zbliżających się z boku. Dostępny będzie także system monitorowania martwego pola.

Połączony z internetem, pokładowy system multimedialny, dostępny będzie w wariantach z ekranem 7- lub 10-calowym. Producent przewidział też nową usługę telematyczną z informacjami o stanie auta oraz możliwością automatycznego wezwania służb ratowniczych w razie wypadku.

Na tej samej platformie zostaną również zaprojektowane inne modele: Peugeot e-208 oraz DS. 3 Crossback E-Tense.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
124490 zł50,0 kWh205 – 435 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]124490 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty205 – 435 km

Miasto – pogoda chłodna285 km
Trasa – pogoda chłodna205 km
Średnio – pogoda chłodna245 km
Miasto – pogoda ciepła435 km
Trasa – pogoda ciepła265 km
Średnio – pogoda ciepła335 km
Zasięg NEDC330 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC14,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)8,1 sec
Prędkość maksymalna150 km/h
Zasięg elektryczny290 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy260 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii50,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC38 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC100 kW DC
Szybkość ładownia DC430 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW7h45m37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †15h15m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x32A7,4 kW †7h45m37 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa 11 kW

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW7h45m37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW5h15m55 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †5h15m55 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW53 min230 km/h
100 kW DC100 kW28 min430 km/h
150 kW DC100 kW †28 min430 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4060 mm
Szerokość1765 mm
Wysokość1435 mm
Pojemność bagażnika309 L
Ładunek maksymalny1118 L
Masa własna1455 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętuNo Data
Typ nadwoziaHatchback
SegmentB – Small
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Opel Corsa-e

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…