Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu spory sukces w Polsce.
Objęta 8-letnią gwarancją bateria ma pojemność 50 kWh. Jest to wartością pokaźną, szczególnie w przypadku auta o tak małych gabarytach i pozwala osiągnąć naprawdę niezły zasięg. Akumulatory ułożone są w kształcie litery H. Mniejsza ich część znajduje się pod przednimi siedzeniami, a większa pod tylną kanapą i w miejscu, w którym normalnie znajdowałby się układ wydechowy. Dzięki temu średnia przestrzeń dla pasażerów i pojemność bagażnika są identyczne jak w wersjach Corsy z silnikami Diesla i benzynowymi. Tylna oś jest szersza, a jej środkowa część cofnięta, aby pomieścić więcej ogniw akumulatorowych.
Można oczekiwać, że w cyklu mieszanym elektryczna Corsa pokona około 300 km. Jest to wynik bardzo przyzwoity jak na auto miejskie. Silnik wytwarza 100 kW mocy (136 KM) oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwoli to na przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 2,8 s, a do 100 km/h w 8,1 s.
Ładowanie za pomocą złącza CCS zajmuje około pół godziny. Oprócz tego Corsa-e może być ładowana przez kabel typu 2 z ładowarki naściennej lub przenośnej. Stan baterii można obserwować w aplikacji “myOpel”. Pozwala to zoptymalizować czas i koszty ładowania.
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami z droższych modeli. Przykładem mogą być światła IntelliLux LED – adaptacyjne, matrycowe reflektory diodowe. W nowej Corsie znajdziemy też aktywny tempomat z radarem oraz system czujników Flank Guard, który ma ułatwić cofanie, alarmując o obiektach zbliżających się z boku. Dostępny będzie także system monitorowania martwego pola.
Połączony z internetem, pokładowy system multimedialny, dostępny będzie w wariantach z ekranem 7- lub 10-calowym. Producent przewidział też nową usługę telematyczną z informacjami o stanie auta oraz możliwością automatycznego wezwania służb ratowniczych w razie wypadku.
Na tej samej platformie zostaną również zaprojektowane inne modele: Peugeot e-208 oraz DS. 3 Crossback E-Tense.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
124490 zł
50,0 kWh
205 – 435 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
124490 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
205 – 435 km
Miasto – pogoda chłodna
285 km
Trasa – pogoda chłodna
205 km
Średnio – pogoda chłodna
245 km
Miasto – pogoda ciepła
435 km
Trasa – pogoda ciepła
265 km
Średnio – pogoda ciepła
335 km
Zasięg NEDC
330 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
14,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
8,1 sec
Prędkość maksymalna
150 km/h
Zasięg elektryczny
290 km
Moc łączna
100 kW (136 HP)
Moment obrotowy
260 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
50,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC
38 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
100 kW DC
Szybkość ładownia DC
430 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
24h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
15h15m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
7h45m
37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
15h15m
19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW †
7h45m
37 km/h
Opcjonalna ładowarka pokładowa 11 kW
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
24h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
15h15m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
7h45m
37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
5h15m
55 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
5h15m
55 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…
Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…