Opel Corsa-e

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu spory sukces w Polsce.

Opel e-Corsa

Objęta 8-letnią gwarancją bateria ma pojemność 50 kWh. Jest to wartością pokaźną, szczególnie w przypadku auta o tak małych gabarytach i pozwala osiągnąć naprawdę niezły zasięg. Akumulatory ułożone są w kształcie litery H. Mniejsza ich część znajduje się pod przednimi siedzeniami, a większa pod tylną kanapą i w miejscu, w którym normalnie znajdowałby się układ wydechowy. Dzięki temu średnia przestrzeń dla pasażerów i pojemność bagażnika są identyczne jak w wersjach Corsy z silnikami Diesla i benzynowymi. Tylna oś jest szersza, a jej środkowa część cofnięta, aby pomieścić więcej ogniw akumulatorowych.

Można oczekiwać, że w cyklu mieszanym elektryczna Corsa pokona około 300 km. Jest to wynik bardzo przyzwoity jak na auto miejskie. Silnik wytwarza 100 kW mocy (136 KM) oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwoli to na przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 2,8 s, a do 100 km/h w 8,1 s.

Ładowanie za pomocą złącza CCS zajmuje około pół godziny. Oprócz tego Corsa-e może być ładowana przez kabel typu 2 z ładowarki naściennej lub przenośnej. Stan baterii można obserwować w aplikacji “myOpel”. Pozwala to zoptymalizować czas i koszty ładowania.

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami z droższych modeli. Przykładem mogą być światła IntelliLux LED – adaptacyjne, matrycowe reflektory diodowe. W nowej Corsie znajdziemy też aktywny tempomat z radarem oraz system czujników Flank Guard, który ma ułatwić cofanie, alarmując o obiektach zbliżających się z boku. Dostępny będzie także system monitorowania martwego pola.

Połączony z internetem, pokładowy system multimedialny, dostępny będzie w wariantach z ekranem 7- lub 10-calowym. Producent przewidział też nową usługę telematyczną z informacjami o stanie auta oraz możliwością automatycznego wezwania służb ratowniczych w razie wypadku.

Na tej samej platformie zostaną również zaprojektowane inne modele: Peugeot e-208 oraz DS. 3 Crossback E-Tense.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
124490 zł50,0 kWh205 – 435 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]124490 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty205 – 435 km

Miasto – pogoda chłodna 285 km
Trasa – pogoda chłodna 205 km
Średnio – pogoda chłodna245 km
Miasto – pogoda ciepła435 km
Trasa – pogoda ciepła265 km
Średnio – pogoda ciepła335 km
Zasięg NEDC330 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC14,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)8,1 sec
Prędkość maksymalna150 km/h
Zasięg elektryczny290 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy260 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii50,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC38 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC100 kW DC
Szybkość ładownia DC430 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW7h45m37 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A3,7 kW †15h15m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x32A7,4 kW †7h45m37 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa 11 kW

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW7h45m37 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW5h15m55 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A11 kW †5h15m55 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW53 min230 km/h
100 kW DC100 kW28 min430 km/h
150 kW DC100 kW †28 min430 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4060 mm
Szerokość1765 mm
Wysokość1435 mm
Pojemność bagażnika309 L
Ładunek maksymalny1118 L
Masa własna1455 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętuNo Data
Typ nadwoziaHatchback
SegmentB – Small
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Opel Corsa-e

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29091 11kW Typ 2 sila 16A 5 pin

    Przenośna ładowarka Zencar wallbox 11kW typ 2 na gniazdo siłowe 16A 5-pin

    1 318,00 1 398,00 
    Wybierz opcje
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 22kW 5m

    589,00 
    Dodaj do koszyka
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 11kW 5m

    449,00 
    Dodaj do koszyka
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 11kW 10m

    799,00 
    Dodaj do koszyka

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…