Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-2008 oparty jest na tej samej platformie CMP co konwencjonalne modele i poza jednostką napędową oferuje niewielkie zmiany. Nadal mamy wspaniałe wnętrze, te same miękkie w dotyku materiały oraz te same cyfrowe tarcze zegarów zlokalizowane za tą samą, niewielkich rozmiarów kierownicą. Gniazdo ładowania znajduje się w miejscu korka wlewu paliwa.
Pod maską 2008 kryje się pojedynczy silnik elektryczny o mocy 134 KM i 260 nm momentu obrotowego. Układ napędowy pozbawiony jest skrzyni biegów co oznacza, że e-2008 zapewnia więcej dynamiki niż modele spalinowe. Transmisja mocy na układ jezdny odbywa się gładko, a silnik jest niemal bezgłośny i pozbawiony wibracji.
Elektryczny układ napędowy nie wpływa na wielkość wnętrza i pojemność bagażnika, ponieważ akumulator o mocy 50 kWh zlokalizowany jest w sekcji między siedzeniami, w której zwykle kryje się wał transmisyjny oraz pod przednimi i tylnymi siedzeniami. Szybkie ładowanie w podróży, na ekspresowej stacji DC o mocy 100kW potrwa około 30 minut. Pełne naładowanie akumulatorów w domu zajmie około 5 do 8 godzin w zależności od tego czy wybierzemy pokładową ładowarkę o mocy 7,4kW czy 11kW.
Przy masie 1548 kg e-2008 waży ponad 300 kg więcej niż wersje na benzynę i olej napędowy. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, aby poradzić sobie z tym dodatkowym ciężarem i nadal zasługuje na uznanie.
Aplikacji MyPeugeot ułatwia życie, umożliwiając właścicielom zdalne ustawienie temperatury w kabinie i sprawdzanie stanu naładowania akumulatorów za pomocą smartfona. Pozwoli również ustawić czas ładowania, co pozwala na skorzystanie z tańszych, nocnych taryf za energię elektryczną.
Przybliżona cena
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
152000 zł
50,0 kWh
195 – 415 km
Typ 2
Cena i dostępność
Przybliżona cena [1]
152000 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
195 – 415 km
Miasto – pogoda chłodna
275 km
Trasa – pogoda chłodna
195 km
Średnio – pogoda chłodna
235 km
Miasto – pogoda ciepła
415 km
Trasa – pogoda ciepła
250 km
Średnio – pogoda ciepła
315 km
Zasięg NEDC
430 km
Zasięg WLTP
310 km
Zużycie energii NEDC
11 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
15,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
8,5 sec
Prędkość maksymalna
150 km/h
Zasięg elektryczny
275 km
Moc łączna
100 kW (136 HP)
Moment obrotowy
260 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
50,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC
36 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
100 kW DC
Szybkość ładownia DC
410 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
24h30m
11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
15h15m
18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
7h45m
35 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
15h15m
18 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW †
7h45m
35 km/h
Opcjonalna ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
24h30m
11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
15h15m
18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
7h45m
35 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
5h15m
52 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
5h15m
52 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
50 kW DC
50 kW
53 min
210 km/h
100 kW DC
100 kW
28 min
410 km/h
150 kW DC
100 kW †
28 min
410 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…
Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…