Peugeot e-2008 SUV

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.

Peugeot e 2008 SUV 01Peugeot e 2008 SUV 03Peugeot e 2008 SUV 02Peugeot e 2008 SUV 09Peugeot e 2008 SUV 08Peugeot e 2008 SUV 07Peugeot e 2008 SUV 05Peugeot e 2008 SUV 06

Peugeot e-2008 oparty jest na tej samej platformie CMP co konwencjonalne modele i poza jednostką napędową oferuje niewielkie zmiany. Nadal mamy wspaniałe wnętrze, te same miękkie w dotyku materiały oraz te same cyfrowe tarcze zegarów zlokalizowane za tą samą, niewielkich rozmiarów kierownicą. Gniazdo ładowania znajduje się w miejscu korka wlewu paliwa.

Pod maską 2008 kryje się pojedynczy silnik elektryczny o mocy 134 KM i 260 nm momentu obrotowego. Układ napędowy pozbawiony jest skrzyni biegów co oznacza, że e-2008 zapewnia więcej dynamiki niż modele spalinowe. Transmisja mocy na układ jezdny odbywa się gładko, a silnik jest niemal bezgłośny i pozbawiony wibracji.

Elektryczny układ napędowy nie wpływa na wielkość wnętrza i pojemność bagażnika, ponieważ akumulator o mocy 50 kWh zlokalizowany jest w sekcji między siedzeniami, w której zwykle kryje się wał transmisyjny oraz pod przednimi i tylnymi siedzeniami. Szybkie ładowanie w podróży, na ekspresowej stacji DC o mocy 100kW potrwa około 30 minut. Pełne naładowanie akumulatorów w domu zajmie około 5 do 8 godzin w zależności od tego czy wybierzemy pokładową ładowarkę o mocy 7,4kW czy 11kW.

Przy masie 1548 kg e-2008 waży ponad 300 kg więcej niż wersje na benzynę i olej napędowy. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, aby poradzić sobie z tym dodatkowym ciężarem i nadal zasługuje na uznanie.

Aplikacji MyPeugeot ułatwia życie, umożliwiając właścicielom zdalne ustawienie temperatury w kabinie i sprawdzanie stanu naładowania akumulatorów za pomocą smartfona. Pozwoli również ustawić czas ładowania, co pozwala na skorzystanie z tańszych, nocnych taryf za energię elektryczną.

Przybliżona cena Bateria Zasięg Ładowanie AC
152000 zł 50,0 kWh 195 – 415 km Typ 2

 

Cena i dostępność

Przybliżona cena [1] 152000 zł
Dostępność  
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty 195 – 415 km

 

Miasto – pogoda chłodna 275 km
Trasa – pogoda chłodna 195 km
Średnio – pogoda chłodna 235 km
Miasto – pogoda ciepła 415 km
Trasa – pogoda ciepła 250 km
Średnio – pogoda ciepła 315 km
Zasięg NEDC 430 km
Zasięg WLTP 310 km
Zużycie energii NEDC 11 kWh/100km
Zużycie energii WLTP 15,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h) 8,5 sec
Prędkość maksymalna 150 km/h
Zasięg elektryczny 275 km
Moc łączna 100 kW (136 HP)
Moment obrotowy 260 Nm
Oś napędu Przednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii 50,0 kWh
Gniazdo ładowania AC Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC 7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC 36 km/h
Gniazdo ładowania DC CCS
Położenie gniazda ładowania DC Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC 100 kW DC
Szybkość ładownia DC 410 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW) 230V / 1x10A 2,3 kW 24h30m 11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3,7 kW 15h15m 18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7,4 kW 7h45m 35 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3,7 kW † 15h15m 18 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 230V / 1x32A 7,4 kW † 7h45m 35 km/h

 

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW) 230V / 1x10A 2,3 kW 24h30m 11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3,7 kW 15h15m 18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7,4 kW 7h45m 35 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 5h15m 52 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 5h15m 52 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowania Moc maksymalna Czas Szybkość ładowania
50 kW DC 50 kW 53 min 210 km/h
100 kW DC 100 kW 28 min 410 km/h
150 kW DC 100 kW † 28 min 410 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość 4300 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1530 mm
Pojemność bagażnika 434 L
Ładunek maksymalny 1467 L
Masa własna 1548 kg

Różne

Liczba miejsc 5
Liczba miejsc z Isofix 2
Promień skrętu 10,4 m
Typ nadwozia SUV
Segment JB – Small
Relingi dachowe Tak

Źródło: EV-Database – Peugeot e-2008 SUV

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29091 11kW Typ 2 sila 16A 5 pin

    Przenośna ładowarka Zencar wallbox 11kW typ 2 na gniazdo siłowe 16A 5-pin

    1 318,00 1 398,00 
    Wybierz opcje
  • Mobilny Wallbox Milivolt Zencar EVM29071 Typ 2 Schuko

    Przenośna 1-fazowa ładowarka samochodów Zencar zasilana z gniazdka 230V Schuko

    799,00 
    Wybierz opcje
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 22kW 5m

    589,00 
    Czytaj dalej
  • Kabel ładowania samochodów elektrycznych Typ 2 na Typ 2 22kW 5m 10m

    Kabel ładowania aut elektrycznych Typ 2 na Typ 2 do 11kW 5m

    399,00 
    Czytaj dalej

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Hyundai IONIQ5 2021 01@2x

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Nowa odsłona Hyundaya IONIQ innowacyjnym wyglądem dorównuje zastosowanym w nim rozwiązaniom technicznym. Możliwe, żę stylistyka IONIQ 5 podzieli rynek na entuzjastów i krytyków. Pewne jest jednak, że wyglądem jeszcze przez…
Volvo C40 Recharge 01@2x 2

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric

Volvo C40 to niewielki SUV z dachem ściętym w stylu coupe. Multimedia oparte są na systemie Android, co oznacza, że można je zintegrować z kontem Google. Dzięki temu możemy korzystać…
Volkswagen ID5 01@2x 1

Volkswagen ID.5 Pro

ID.5 to stylowe coupe ze znaną z innych modeli elektycznych Volkswagena technologią, które gabarytami nawiązuje do kompaktowego Tiguana i dostarcza dużej frajdy z jazdy. W standardowej wersji Pro oferuje napęd…
Kia e Soul 01@2x

Kia e-Soul 64 kWh

Kia Soul to jeden z najbardziej ekonomicznych, małych aut elektrycznych na rynku. Trudny do sklasyfikowania, przypomina skrzyżowanie SUV-a i hatchbacka. Oferuje przyzwoity zasięg, który pozwala zapuścić się w dalszą podróż.…
Volkswagen ID3 01@2x 5

Volkswagen ID.3 Pure Performance

Volkswagen ID.3 to w pełni elektryczny kompaktowy hatchback niemieckiego koncernu. Z baterią o pojemności użytkowej 45kWh i zużyciem energii na poziomie 11-23 kWh/100 km ID.3 jest jednym z bardziej oszczędnych…
Kia EV6 2021 01@2x

Kia EV6 Long Range 2WD

Elektryczna Kia EV6 posiada wymiary niewielkiego SUVa lub crossovera. Oferuje odważny, nowoczesny design, który zapewne podzieli rynek na zdecydowanych sympatyków i zagorzałych krytyków. Jego przestronne i dobrze wyposażone wnętrze oraz…
Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…