Peugeot e-2008 SUV

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.

Peugeot e 2008 SUV 01Peugeot e 2008 SUV 03Peugeot e 2008 SUV 02Peugeot e 2008 SUV 09Peugeot e 2008 SUV 08Peugeot e 2008 SUV 07Peugeot e 2008 SUV 05Peugeot e 2008 SUV 06

Peugeot e-2008 oparty jest na tej samej platformie CMP co konwencjonalne modele i poza jednostką napędową oferuje niewielkie zmiany. Nadal mamy wspaniałe wnętrze, te same miękkie w dotyku materiały oraz te same cyfrowe tarcze zegarów zlokalizowane za tą samą, niewielkich rozmiarów kierownicą. Gniazdo ładowania znajduje się w miejscu korka wlewu paliwa.

Pod maską 2008 kryje się pojedynczy silnik elektryczny o mocy 134 KM i 260 nm momentu obrotowego. Układ napędowy pozbawiony jest skrzyni biegów co oznacza, że e-2008 zapewnia więcej dynamiki niż modele spalinowe. Transmisja mocy na układ jezdny odbywa się gładko, a silnik jest niemal bezgłośny i pozbawiony wibracji.

Elektryczny układ napędowy nie wpływa na wielkość wnętrza i pojemność bagażnika, ponieważ akumulator o mocy 50 kWh zlokalizowany jest w sekcji między siedzeniami, w której zwykle kryje się wał transmisyjny oraz pod przednimi i tylnymi siedzeniami. Szybkie ładowanie w podróży, na ekspresowej stacji DC o mocy 100kW potrwa około 30 minut. Pełne naładowanie akumulatorów w domu zajmie około 5 do 8 godzin w zależności od tego czy wybierzemy pokładową ładowarkę o mocy 7,4kW czy 11kW.

Przy masie 1548 kg e-2008 waży ponad 300 kg więcej niż wersje na benzynę i olej napędowy. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, aby poradzić sobie z tym dodatkowym ciężarem i nadal zasługuje na uznanie.

Aplikacji MyPeugeot ułatwia życie, umożliwiając właścicielom zdalne ustawienie temperatury w kabinie i sprawdzanie stanu naładowania akumulatorów za pomocą smartfona. Pozwoli również ustawić czas ładowania, co pozwala na skorzystanie z tańszych, nocnych taryf za energię elektryczną.

Przybliżona cenaBateriaZasięg Ładowanie AC
152000 zł50,0 kWh195 – 415 kmTyp 2

Cena i dostępność

Przybliżona cena [1]152000 zł
Dostępność
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty195 – 415 km

Miasto – pogoda chłodna275 km
Trasa – pogoda chłodna195 km
Średnio – pogoda chłodna235 km
Miasto – pogoda ciepła415 km
Trasa – pogoda ciepła250 km
Średnio – pogoda ciepła315 km
Zasięg NEDC430 km
Zasięg WLTP310 km
Zużycie energii NEDC11 kWh/100km
Zużycie energii WLTP15,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)8,5 sec
Prędkość maksymalna150 km/h
Zasięg elektryczny275 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy260 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii50,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC36 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC100 kW DC
Szybkość ładownia DC410 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW15h15m18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW7h45m35 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †15h15m18 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x32A7,4 kW †7h45m35 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m11 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW15h15m18 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW7h45m35 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW5h15m52 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †5h15m52 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW53 min210 km/h
100 kW DC100 kW28 min410 km/h
150 kW DC100 kW †28 min410 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4300 mm
Szerokość1770 mm
Wysokość1530 mm
Pojemność bagażnika434 L
Ładunek maksymalny1467 L
Masa własna1548 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,4 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJB – Small
Relingi dachoweTak

Źródło: EV-Database – Peugeot e-2008 SUV

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…