Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu aut elektrycznych w Polsce.
Podczas gdy rywale, tacy jak Renault, Nissan i VW, produkują samochody elektryczne na specjalnie zaprojektowanych platformach, o celowo odmiennej stylistyce Peugeot przekonuje, że napęd elektryczny jest czymś normalnym. Zamiast rewolucji stanowi on kolejny etap rozwoju. Stąd też wygląd, charakter i sposób prowadzenia e-208 bardzo przypomina spalinowe wersje tego auta.
Możliwe, że francuski producent ma rację, na znajomym wyglądzie budując zaufanie do nowości. Mała, charakterystyczna dla marki kierownica Peugeot pozwoli na pewną jazdę zarówno w mieście jak i poza nim. Auto jest przyjemne w prowadzeniu i wystarczająco żwawe. Podstawowe parametry regeneracji siły hamowania wydają się być naturalne ale można je zmodyfikować przesuwając dźwignię zmiany biegów w tryb B.
Więcej powodów do pochwał niż sposób prowadzenia dostarcza agresywny wygląd e-208. Wnętrze wykonane jest z eleganckiej mieszanki kontrastujących materiałów i kolorów, które dają wrażenie nowoczesności i świeżości, ale nie są nazbyt krzykliwe. 7-calowy, wyposażony w Apple CarPlay, Android Auto i Mirrorlink ekran dotykowy dostępny jest w standardzie. Za dodatkową dopłatą otrzymać można jego 10-calowa wersję z nawigacją TomTom i aktualizacjami ruchu na żywo.
Służące do ładowania gniazda CCS i typ 2 znajduje się z tyłu nadwozia. Domowy wallbox o mocy 7 kW napełni baterię e-208 w ciągu 5 lub 8 ośmiu godzin, w zależności od tego czy wybierzemy standardową czy opcjonalną, mocniejszą ładowarkę pokładową. Ekspresowa, publiczna stacja DC o mocy 100 kW pozwoli w czasie poniżej 30 minut uzupełnić energię w trasie. Przenośna ładowarka pozwalająca na napełnienie baterii z domowego gniazda naściennego dostępna jest za dodatkową opłatą. Brak także wewnątrz dedykowanego miejsca na przechowywanie kabli.
Przybliżona cena
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
124900 zł
50,0 kWh
295 km
Typ 2
Cena i dostępność
Przybliżona cena [1]
124900 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
–
Miasto – pogoda chłodna
290 km
Trasa – pogoda chłodna
210 km
Średnio – pogoda chłodna
250 km
Miasto – pogoda ciepła
450 km
Trasa – pogoda ciepła
270 km
Średnio – pogoda ciepła
345 km
Zasięg NEDC
450 km
Zasięg WLTP
340 km
Zużycie energii NEDC
10,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
14 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
8,1 sec
Prędkość maksymalna
150 km/h
Zasięg elektryczny
295 km
Moc łączna
100 kW (136 HP)
Moment obrotowy
260 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
50,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC
39 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
100 kW DC
Szybkość ładownia DC
440 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Podstawowa ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
24h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
15h15m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
7h45m
38 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
15h15m
19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW †
7h45m
38 km/h
Opcjonalna ładowarka pokładowa
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
24h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
15h15m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
7h45m
38 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
5h15m
56 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
5h15m
56 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CCS
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
50 kW DC
50 kW
53 min
230 km/h
100 kW DC
100 kW
28 min
440 km/h
150 kW DC
100 kW †
28 min
440 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…
Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…