Peugeot e-208

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu aut elektrycznych w Polsce.

Peugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GT 26Peugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GTPeugeot e 208 GT

Podczas gdy rywale, tacy jak Renault, Nissan i VW, produkują samochody elektryczne na specjalnie zaprojektowanych platformach, o celowo odmiennej stylistyce Peugeot przekonuje, że napęd elektryczny jest czymś normalnym. Zamiast rewolucji stanowi on kolejny etap rozwoju. Stąd też wygląd, charakter i sposób prowadzenia e-208 bardzo przypomina spalinowe wersje tego auta.

Możliwe, że francuski producent ma rację, na znajomym wyglądzie budując zaufanie do nowości. Mała, charakterystyczna dla marki kierownica Peugeot pozwoli na pewną jazdę zarówno w mieście jak i poza nim. Auto jest przyjemne w prowadzeniu i wystarczająco żwawe. Podstawowe parametry regeneracji siły hamowania wydają się być naturalne ale można je zmodyfikować przesuwając dźwignię zmiany biegów w tryb B.

Więcej powodów do pochwał niż sposób prowadzenia dostarcza agresywny wygląd e-208. Wnętrze wykonane jest z eleganckiej mieszanki kontrastujących materiałów i kolorów, które dają wrażenie nowoczesności i świeżości, ale nie są nazbyt krzykliwe. 7-calowy, wyposażony w Apple CarPlay, Android Auto i Mirrorlink ekran dotykowy dostępny jest w standardzie. Za dodatkową dopłatą otrzymać można jego 10-calowa wersję z nawigacją TomTom i aktualizacjami ruchu na żywo.

Służące do ładowania gniazda CCS i typ 2 znajduje się z tyłu nadwozia. Domowy wallbox o mocy 7 kW napełni baterię e-208 w ciągu 5 lub 8 ośmiu godzin, w zależności od tego czy wybierzemy standardową czy opcjonalną, mocniejszą ładowarkę pokładową. Ekspresowa, publiczna stacja DC o mocy 100 kW pozwoli w czasie poniżej 30 minut uzupełnić energię w trasie. Przenośna ładowarka pozwalająca na napełnienie baterii z domowego gniazda naściennego dostępna jest za dodatkową opłatą. Brak także wewnątrz dedykowanego miejsca na przechowywanie kabli.

Przybliżona cenaBateriaZasięg Ładowanie AC
124900 zł50,0 kWh295 kmTyp 2

Cena i dostępność

Przybliżona cena [1] 124900 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty

Miasto – pogoda chłodna290 km
Trasa – pogoda chłodna210 km
Średnio – pogoda chłodna 250 km
Miasto – pogoda ciepła450 km
Trasa – pogoda ciepła270 km
Średnio – pogoda ciepła345 km
Zasięg NEDC450 km
Zasięg WLTP340 km
Zużycie energii NEDC10,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP14 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)8,1 sec
Prędkość maksymalna150 km/h
Zasięg elektryczny295 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy260 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii50,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,4 kW AC
Szybkość ładowania AC39 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC100 kW DC
Szybkość ładownia DC440 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)

Podstawowa ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW7h45m38 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †15h15m19 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x32A7,4 kW †7h45m38 km/h

Opcjonalna ładowarka pokładowa

Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW15h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW7h45m38 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW5h15m56 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †5h15m56 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW53 min230 km/h
100 kW DC100 kW28 min440 km/h
150 kW DC100 kW †28 min440 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4055 mm
Szerokość1745 mm
Wysokość1430 mm
Pojemność bagażnika265 L
Ładunek maksymalny1106 L
Masa własna1455 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,4 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentB – Small
Relingi dachoweBrak

Źródło: EV-Database – Peugeot e-208

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…