Porsche Taycan 4S

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.

Porsche Taycan 4S

W Taycanie 4S znajdziemy układ napędowy podobny do wariantu Turbo i Turbo S, na który składają się dwa silniki synchroniczne. Aby zapewnić optymalną wydajność w aucie zamontowano 2 stopniową przekładnię. Pierwszy bieg służy osiągnięciu jak najlepszego przyspieszenia, drugi oszczędnej jeździe z wyższymi prędkościami.

Porsche Tycan 4S występuje w dwóch wariantach – Performance i Performance Plus. Pierwszy oferuje układ napędowy o mocy 530 KM, baterie o pojemności 79,2 kWh i zasięg 407 km (WLTP). W drugim do dyspozycji mamy 571 KM mocy, akumulatory pojemności 93,4 kWh i 463 km zasięgu.  Różnicę znajdziemy też w maksymalnej mocy ładowania, która wynosi 225 kW dla Performance i 270 kW dla Performance Plus. W obydwu przypadkach osiągniemy maksymalną prędkość 250 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w granicy 4 sekund.

W standardzie otrzymamy adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, częściowo skórzaną tapicerkę i 10,9-calowy ekran multimedialny. Oprócz tego w standardzie są 19-calowe felgi, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe i LED-owe reflektory.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
454110 zł79,2 kWh270 – 525 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]454110 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty270 – 525 km

Miasto – pogoda chłodna 355 km
Trasa – pogoda chłodna 270 km
Średnio – pogoda chłodna315 km
Miasto – pogoda ciepła525 km
Trasa – pogoda ciepła350 km
Średnio – pogoda ciepła425 km
Zasięg NEDC407 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC17,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)4,0 sec
Prędkość maksymalna250 km/h
Zasięg elektryczny370 km
Moc łączna390 kW (530 HP)
Moment obrotowy640 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii79,2 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona prawa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC49 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona prawa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC225 kW DC
Szybkość ładownia DC740 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW36h30m10 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW22h45m16 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A7,4 kW11h30m32 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A11 kW7h45m48 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A11 kW †7h45m48 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW63 min240 km/h
100 kW DC100 kW35 min440 km/h
150 kW DC150 kW27 min570 km/h
175 kW DC175 kW25 min620 km/h
350 kW DC225 kW †21 min740 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4963 mm
Szerokość1966 mm
Wysokość1379 mm
Pojemność bagażnika407 L
Ładunek maksymalny488 L
Masa własna2140 kg

Różne

Liczba miejsc4
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu11,7 m
Typ nadwoziaSedan
SegmentF – Luxury
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Porsche Taycan 4S

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Renault Megane ETech 09@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 220hp

Renault zdecydowało wprowadzić do oferty samochód elektryczny pod nazwą popularnego kompaktu. Megane E-Tech w wydaniu elektrycznym posiada jednakże wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…
BMW iX3 2022 01@2x

BMW iX3

Elektryczny BMW iX3 oferuje wszystkie zalety BMW X3. Jest średniej wielkości SUVem, oferującym doskonały komfort podróży, rewelacyjne wyposażenie oraz przyjemność z jazdy. We wnętrzu panuje klasyczny styl bawarskiej marki, czyli…
Ford Mustang Mach E 01@2x

Ford Mustang Mach-E ER RWD

Napędzany prądem Mustang Mach-E to pierwszy elektryk Forda, który jednocześnie nosi w sobie stylistykę legendarnego Mustanga. Prowadzi się go perfekcyjnie i pewnie. Tryb jazdy można dostosować do nastroju, własnego stylu…
Mercedes EQA 01@2x

Mercedes EQA 250

Mercedes EQA 250 to auto wszechstronne. Ma na tyle duży zasięg, żeby spokojnie poruszać się nim w mieście i z łatwością pojechać w trasę. Można poczuć się w nim bezpiecznie,…
Audi Q4 e tron 2021 01@2x

Audi Q4 e-tron 40

Audi Q4 e-tron 40 oferuje naprawdę dobry zasięg oraz dynamikę jazdy, ładuje się szybko, a jego wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Producent umożliwia korzystanie z karty e-tron Charging Service. Dzięki niej…