Porsche Taycan 4S

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.

Porsche Taycan 4S

W Taycanie 4S znajdziemy układ napędowy podobny do wariantu Turbo i Turbo S, na który składają się dwa silniki synchroniczne. Aby zapewnić optymalną wydajność w aucie zamontowano 2 stopniową przekładnię. Pierwszy bieg służy osiągnięciu jak najlepszego przyspieszenia, drugi oszczędnej jeździe z wyższymi prędkościami.

Porsche Tycan 4S występuje w dwóch wariantach – Performance i Performance Plus. Pierwszy oferuje układ napędowy o mocy 530 KM, baterie o pojemności 79,2 kWh i zasięg 407 km (WLTP). W drugim do dyspozycji mamy 571 KM mocy, akumulatory pojemności 93,4 kWh i 463 km zasięgu.  Różnicę znajdziemy też w maksymalnej mocy ładowania, która wynosi 225 kW dla Performance i 270 kW dla Performance Plus. W obydwu przypadkach osiągniemy maksymalną prędkość 250 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w granicy 4 sekund.

W standardzie otrzymamy adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, częściowo skórzaną tapicerkę i 10,9-calowy ekran multimedialny. Oprócz tego w standardzie są 19-calowe felgi, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe i LED-owe reflektory.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
454110 zł79,2 kWh270 – 525 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]454110 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty270 – 525 km

Miasto – pogoda chłodna355 km
Trasa – pogoda chłodna270 km
Średnio – pogoda chłodna315 km
Miasto – pogoda ciepła525 km
Trasa – pogoda ciepła350 km
Średnio – pogoda ciepła425 km
Zasięg NEDC407 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC17,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)4,0 sec
Prędkość maksymalna250 km/h
Zasięg elektryczny370 km
Moc łączna390 kW (530 HP)
Moment obrotowy640 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii79,2 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona prawa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC49 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona prawa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC225 kW DC
Szybkość ładownia DC740 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW36h30m10 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW22h45m16 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW11h30m32 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW7h45m48 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †7h45m48 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC50 kW63 min240 km/h
100 kW DC100 kW35 min440 km/h
150 kW DC150 kW27 min570 km/h
175 kW DC175 kW25 min620 km/h
350 kW DC225 kW †21 min740 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4963 mm
Szerokość1966 mm
Wysokość1379 mm
Pojemność bagażnika407 L
Ładunek maksymalny488 L
Masa własna2140 kg

Różne

Liczba miejsc4
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu11,7 m
Typ nadwoziaSedan
SegmentF – Luxury
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Porsche Taycan 4S

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…