Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
W Taycanie 4S znajdziemy układ napędowy podobny do wariantu Turbo i Turbo S, na który składają się dwa silniki synchroniczne. Aby zapewnić optymalną wydajność w aucie zamontowano 2 stopniową przekładnię. Pierwszy bieg służy osiągnięciu jak najlepszego przyspieszenia, drugi oszczędnej jeździe z wyższymi prędkościami.
Porsche Tycan 4S występuje w dwóch wariantach – Performance i Performance Plus. Pierwszy oferuje układ napędowy o mocy 530 KM, baterie o pojemności 79,2 kWh i zasięg 407 km (WLTP). W drugim do dyspozycji mamy 571 KM mocy, akumulatory pojemności 93,4 kWh i 463 km zasięgu. Różnicę znajdziemy też w maksymalnej mocy ładowania, która wynosi 225 kW dla Performance i 270 kW dla Performance Plus. W obydwu przypadkach osiągniemy maksymalną prędkość 250 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w granicy 4 sekund.
W standardzie otrzymamy adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, częściowo skórzaną tapicerkę i 10,9-calowy ekran multimedialny. Oprócz tego w standardzie są 19-calowe felgi, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe i LED-owe reflektory.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
454110 zł
79,2 kWh
270 – 525 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
454110 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
270 – 525 km
Miasto – pogoda chłodna
355 km
Trasa – pogoda chłodna
270 km
Średnio – pogoda chłodna
315 km
Miasto – pogoda ciepła
525 km
Trasa – pogoda ciepła
350 km
Średnio – pogoda ciepła
425 km
Zasięg NEDC
407 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
17,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
4,0 sec
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg elektryczny
370 km
Moc łączna
390 kW (530 HP)
Moment obrotowy
640 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
79,2 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona prawa z przodu
Maksymlna moc ładowania AC
11 kW AC
Szybkość ładowania AC
49 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona prawa z przodu
Maksymalna moc ładowania DC
225 kW DC
Szybkość ładownia DC
740 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
36h30m
10 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
22h45m
16 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
11h30m
32 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
7h45m
48 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
7h45m
48 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…
Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…