Renault Zoe to jeden z najbardziej popularnych samochodów elektrycznych w Europie. Ostatnia modernizacja sprawia, że auto nadal wyznacza trendy w swojej klasie.
Dzięki pokładowej ładowarce o mocy 22 kW, która stała się znakiem firmowym ZOE, baterię napełnimy nawet w 3 godziny. Warunkiem jest, podłączenie do odpowiednio silnego źródła energii. Jako opcja pojawiła się też możliwość ładowania prądem stałym. Cena tego dodatku wynosi 3000 zł i pozwalająca na ładowanie z mocą 50 kW.
Na uwagę zasługuje niezbyt sztywne, dobrze zestawione zawieszenie Zoe, dzięki któremu samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Ilość miejsca wewnątrz odpowiada konkurentom z segmentu B, a dzięki większej wysokości nadwozia, podwyższona podłoga nie redukuje przestrzeni na głową. Bagażnik wielkości 338 l okazuje się być dość pojemny.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
146157 zł
55,0 kWh
220 – 480 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
146157 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
220 – 480 km
Miasto – pogoda chłodna
315 km
Trasa – pogoda chłodna
220 km
Średnio – pogoda chłodna
265 km
Miasto – pogoda ciepła
480 km
Trasa – pogoda ciepła
285 km
Średnio – pogoda ciepła
365 km
Zasięg NEDC
385 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
13,5 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
9,5 sec
Prędkość maksymalna
140 km/h
Zasięg elektryczny
315 km
Moc łączna
100 kW (136 HP)
Moment obrotowy
245 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
55,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Przód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC
22 kW AC
Szybkość ładowania AC
110 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Przód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC
46 kW DC
Szybkość ładownia DC
230 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
26h45m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
16h45m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
8h30m
37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
5h45m
55 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x32A
22 kW †
3 hours
100 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…