Skoda CITIGOe iV Style

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Objęta dopłatami do aut elektrycznych w Polsce Skoda CITYGOe iV jest jednym z najtańszych dostępnych seryjnie samochodów elektrycznych. Oferuje zarazem koszty eksploatacji niższe niż w przypadku aut spalinowych.

Skoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iVSkoda CITIGOe iV

Skoda CITIGOe iV jest dostępna jest w Polsce w wersjach Ambition i Style. Wersja pierwsza jest nieco uboższa, lecz oferuje już m.in.: automatyczną klimatyzację, asystenta pasa ruchu, reflektory LED, system nagłaśniający z Bluetooth oraz przenośną ładowarkę do domowego gniazda naściennego 230 V. Wersja ta nie ma w standardzie złącza CCS do ładowania prądem stałym.

Bogatsza wersja Style wyposażona jest dodatkowo w gniazdo CCS, które pozwala na ekspresowe ładowanie prądem stałym o mocy do 40 kW oraz specjalny kabel z dwoma wtyczkami Typu 2 do ładowania w publicznych stacjach. W zestawie są także 16-calowe alufelgi, przyciemniane szyby, wielofunkcyjna kierownica i oświetlenie wnętrza Ambiente.

Wersja Style różni się zatem od Ambition nie tylko ceną i lepszym wyposażeniem. Ponieważ układ ładowania wersji Style pozwala na szybsze ładowanie akumulatorów prądem stałym, wariant ten powinny wziąć pod uwagę osoby, które rozważają dłuższe wyjazdy elektryczną Skodą.

Na użytej przez Skodę platformie VW NSF zostaną również zaprojektowane inne modele: VW e-UP! oraz SEAT Mii Electric.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
90085 zł36,8 kWh140 – 310 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]90085 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty140 – 310 km

Miasto – pogoda chłodna200 km
Trasa – pogoda chłodna140 km
Średnio – pogoda chłodna170 km
Miasto – pogoda ciepła310 km
Trasa – pogoda ciepła180 km
Średnio – pogoda ciepła230 km
Zasięg NEDC
Zasięg WLTP260 km
Zużycie energii NEDC
Zużycie energii WLTP12,4 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)12,3 sec
Prędkość maksymalna130 km/h
Zasięg elektryczny200 km
Moc łączna61 kW (83 HP)
Moment obrotowy212 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii36,8 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC38 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC40 kW DC
Szybkość ładownia DC170 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW16h45m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW10h30m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x31A7,2 kW †5h30m36 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 2x16A7,2 kW †5h30m36 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 2x16A7,2 kW †5h30m36 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC40 kW †48 min170 km/h
100 kW DC40 kW †48 min170 km/h
150 kW DC40 kW †48 min170 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość3597 mm
Szerokość1645 mm
Wysokość1481 mm
Pojemność bagażnika250 L
Ładunek maksymalny923 L
Masa własna1160 kg

Różne

Liczba miejsc4
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu9,8 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentA – Mini
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Skoda CITIGOe iV

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…
Tesla model S

Tesla Model S Performance

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.