Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w czasie zaledwie 5,6 sekundy.

Tesla Model 3

Auto zużywa średnio 11,6 kWh na 100 km, co pozwala na przejechanie od 225 do 465 km. Te znakomite rezultaty Model 3 zawdzięcza m.in. bardzo wydajnemu zarządzaniu energią. Po odpuszczeniu pedału przyspieszenia uruchamia się system odzyskiwania energii, który doładowuje akumulator. Dzięki temu hamulca używa wyłącznie na ostatnich metrach przed zatrzymaniem.

W standardowym pakiecie wyposażenia otrzymamy elektrycznie sterowane, automatycznie przyciemniane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, bluetooth, profile kierowcy oraz 4 porty USB.

Tesla rezygnuje z klasycznych salonów sprzedaży. Samochody można zakupić przez oficjalną stronę internetową producenta, a odebrać w Holandii. Przeniesienie dystrybucji do internetu ma pozwolić na obniżenie ceny Modelu 3 do zapowiadanego pułapu 35 tys. dolarów. Ze względów podatkowych na rynku Europejskim ceny są znacząco wyższe.

W razie niezadowolenia z zakupu Model 3 można zwrócić w ciągu 7 dni lub przed przejechaniem 1000 mil. W Polsce działa już autoryzowany serwis Tesli.

Oficjalna prezentacja modelu 3 miała miejsce 31 marca 2016 roku, lecz dostawy aut rozpoczęty się dopiero w lipcu 2017 roku.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
216000 zł50,0 kWh225 – 465 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]216000 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty225 – 465 km

Miasto – pogoda chłodna300 km
Trasa – pogoda chłodna225 km
Średnio – pogoda chłodna260 km
Miasto – pogoda ciepła465 km
Trasa – pogoda ciepła295 km
Średnio – pogoda ciepła365 km
Zasięg NEDC409 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC11,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)5,6 sec
Prędkość maksymalna225 km/h
Zasięg elektryczny315 km
Moc łączna260 kW (353 HP)
Moment obrotowy500 Nm
Oś napęduTylna

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii50,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC62 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC170 kW DC
Szybkość ładownia DC630 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW24h30m13 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW15h15m21 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW7h45m41 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW5h15m60 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †5h15m60 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC48 kW †*47 min*280 km/h*
100 kW DC100 kW †26 min500 km/h
150 kW DC100 kW †26 min500 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4694 mm
Szerokość1850 mm
Wysokość1443 mm
Pojemność bagażnika542 L
Ładunek maksymalnyNo Data
Masa własna1611 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu11,8 m
Typ nadwoziaSedan
SegmentD – Large
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Tesla Model 3 Standard Range Plus

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…