Tesla Model X Performance

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami. Pięć metrów długości i dwa szerokości robią wrażenie nie tylko z zewnątrz ale i dają poczucie komfortu wewnątrz.

Tesla Model X

Tesla model X dostępna jest w wersjach P75D, P90D i P100D, z bateriami o pojemności odpowiednio: 75, 90 i 100 kWh i zasięgami teoretycznymi 417 km, 489 km i 565 km. Na zespół napędowy składają się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 613 KM. Generują one moment obrotowy na poziomie 1000 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, co jest szczególnie dobrym wynikiem jak na 2,5 tonowego SUV-a. Auto zaskakuje świetną trakcją, nad którą czuwa niewyłączalny system ESP. Samochód wyposażony jest w regulowane pneumatyczne zawieszenie, o pokaźnym prześwicie 21,1 cm.

Fotele wyposażone są w funkcję podgrzewania i zintegrowane zagłówki. Za dopłatą dostępny jest trzeci rząd siedzeń. Oferuje on jednak niewielką przestrzeń nad głowami. Po złożeniu tego opcjonalnego rzędu uzyskujemy pojemny bagażnik z płaską podłogą. Do dyspozycji pozostaje także znacznie mniejszy przedni bagażnik o pojemności 187 litrów.

Deska rozdzielcza jest bardzo podobna do tej, zastosowanej w Modelu S. Jej charakterystycznym elementem jest 17-calowy dotykowy ekran. Charakterystyczne dla modelu są otwierane do góry drzwi.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
462680 zł100,0 kWh320 – 640 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]462680 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty320 – 640 km

Miasto – pogoda chłodna445 km
Trasa – pogoda chłodna320 km
Średnio – pogoda chłodna380 km
Miasto – pogoda ciepła640 km
Trasa – pogoda ciepła405 km
Średnio – pogoda ciepła505 km
Zasięg NEDC487 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC19,5 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)2,9 sec
Prędkość maksymalna250 km/h
Zasięg elektryczny445 km
Moc łączna451 kW (613 HP)
Moment obrotowy931 Nm
Oś napęduAWD

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii100,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC16,5 kW AC
Szybkość ładowania AC66 km/h
Gniazdo ładowania DCSupercharger
Położenie gniazda ładowania DCStrona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC200 kW DC
Szybkość ładownia DC490 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW48h45m9 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW30h15m15 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW15h15m29 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW10h15m43 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x24A17 kW †7 hours64 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: Supercharger

Wtyczka i Gniazdo Supercharger
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
75 kW DC75 kW65 min280 km/h
150 kW DC150 kW44 min420 km/h
250 kW DC200 kW †38 min490 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość5037 mm
Szerokość2070 mm
Wysokość1684 mm
Pojemność bagażnikaNo Data
Ładunek maksymalny2492 L
Masa własna2509 kg

Różne

Liczba miejsc7
Liczba miejsc z Isofix4
Promień skrętu12,4 m
Typ nadwoziaSUV
SegmentJF – Luxury
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Tesla Model X Performance

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…