Volkswagen e-Golf 2017

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Zwiększony w 2017 roku zasięg i moc zbliżają elektrycznego golfa do najlepszych w klasie. Jego bezproblemowy układ napędowy, solidnie wykonane wnętrze i praktyczne rozwiązania powinny wzbudzić zainteresowanie nawet największych sceptyków aut na prąd. Wygląd zwykłego Golfa, będzie dobrodziejstwem dla osób, które od samochodów elektrycznych odstrasza ich, niekiedy awangardowy wygląd.

Volkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf

W nowej odsłonie e-golfa umieszczono akumulator litowo-jonowy o większej gęstości, który pozwolił na zwiększenie pojemności bez powiększania gabarytów. Dzięki temu zasięg wzrósł do 135 – 285 km. W razie potrzeby w czasie 45 minut akumulator można naładować z punktu szybkiego ładowania DC. Pełne naładowanie baterii przy użyciu domowej ładowarki zajmuje od 5 do 16 godzin w zależności od parametrów dostarczonego prądu. Volkswagen zwiększył również moc silnika elektrycznego ze 113 KM do 134 KM, a moment obrotowy z 200 Nm do 289 Nm.

Zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki koła i cienki niebieski pasek biegnący przez szerokość przedniej części samochodu odróżniają e-golfa od innych wersji. Podobnie jak w topowych modelach, znajdziesz w kokpicie 12,3-calowy aktywny wyświetlacz, który zastępuje analogowe tarcze zegarów. Nowy, łatwy w obsłudze 9,2-calowy system informacyjno-rozrywkowy Discover Pro jest bogaty w funkcje i łatwy w obsłudze. Poza tym jest to samo, znane od lat, solidne wnętrze Golfa. Jedynymi różnicami, są subtelne niebieskie wstawki i szwy.

Pośród blisko pół miliona sprzedanych corocznie w Europie egzemplarzy golfa tylko niewielka część ma elektryczny układ napędowy. Spora część z nich to pokrewne hybrydy plug-in GTE.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
137170 zł35,8 kWh135 – 285 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]137170 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty135 – 285 km

Miasto – pogoda chłodna 190 km
Trasa – pogoda chłodna 135 km
Średnio – pogoda chłodna160 km
Miasto – pogoda ciepła285 km
Trasa – pogoda ciepła175 km
Średnio – pogoda ciepła220 km
Zasięg NEDC300 km
Zasięg WLTP230 km
Zużycie energii NEDC10,7 kWh/100km
Zużycie energii WLTP13,9 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)9,6 sec
Prędkość maksymalna150 km/h
Zasięg elektryczny190 km
Moc łączna100 kW (136 HP)
Moment obrotowy290 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii35,8 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC36 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC40 kW DC
Szybkość ładownia DC220 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW16h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW10h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A7,2 kW †5h15m36 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 2x16A7,2 kW †5h15m36 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 2x16A7,2 kW †5h15m36 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC40 kW †36 min220 km/h
100 kW DC40 kW †36 min220 km/h
150 kW DC40 kW †36 min220 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4270 mm
Szerokość1799 mm
Wysokość1450 mm
Pojemność bagażnika341 L
Ładunek maksymalny1231 L
Masa własna1540 kg

Różne

Liczba miejsc5
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,9 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentC – Medium
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Volkswagen e-Golf

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…