Zwiększony w 2017 roku zasięg i moc zbliżają elektrycznego golfa do najlepszych w klasie. Jego bezproblemowy układ napędowy, solidnie wykonane wnętrze i praktyczne rozwiązania powinny wzbudzić zainteresowanie nawet największych sceptyków aut na prąd. Wygląd zwykłego Golfa, będzie dobrodziejstwem dla osób, które od samochodów elektrycznych odstrasza ich, niekiedy awangardowy wygląd.
W nowej odsłonie e-golfa umieszczono akumulator litowo-jonowy o większej gęstości, który pozwolił na zwiększenie pojemności bez powiększania gabarytów. Dzięki temu zasięg wzrósł do 135 – 285 km. W razie potrzeby w czasie 45 minut akumulator można naładować z punktu szybkiego ładowania DC. Pełne naładowanie baterii przy użyciu domowej ładowarki zajmuje od 5 do 16 godzin w zależności od parametrów dostarczonego prądu. Volkswagen zwiększył również moc silnika elektrycznego ze 113 KM do 134 KM, a moment obrotowy z 200 Nm do 289 Nm.
Zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki koła i cienki niebieski pasek biegnący przez szerokość przedniej części samochodu odróżniają e-golfa od innych wersji. Podobnie jak w topowych modelach, znajdziesz w kokpicie 12,3-calowy aktywny wyświetlacz, który zastępuje analogowe tarcze zegarów. Nowy, łatwy w obsłudze 9,2-calowy system informacyjno-rozrywkowy Discover Pro jest bogaty w funkcje i łatwy w obsłudze. Poza tym jest to samo, znane od lat, solidne wnętrze Golfa. Jedynymi różnicami, są subtelne niebieskie wstawki i szwy.
Pośród blisko pół miliona sprzedanych corocznie w Europie egzemplarzy golfa tylko niewielka część ma elektryczny układ napędowy. Spora część z nich to pokrewne hybrydy plug-in GTE.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
137170 zł
35,8 kWh
135 – 285 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
137170 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
135 – 285 km
Miasto – pogoda chłodna
190 km
Trasa – pogoda chłodna
135 km
Średnio – pogoda chłodna
160 km
Miasto – pogoda ciepła
285 km
Trasa – pogoda ciepła
175 km
Średnio – pogoda ciepła
220 km
Zasięg NEDC
300 km
Zasięg WLTP
230 km
Zużycie energii NEDC
10,7 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
13,9 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
9,6 sec
Prędkość maksymalna
150 km/h
Zasięg elektryczny
190 km
Moc łączna
100 kW (136 HP)
Moment obrotowy
290 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
35,8 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC
36 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
40 kW DC
Szybkość ładownia DC
220 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
16h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
10h15m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x31A
7,2 kW †
5h15m
36 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 2x16A
7,2 kW †
5h15m
36 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 2x16A
7,2 kW †
5h15m
36 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…