e-Up! to najmniejszy samochód elektryczny w ofercie Volkswagena. Znacznie zmieniły się parametry tego auta w porównaniu do pierwszej edycji z 2016 roku.
Nowa odsłona Volkswagena e-up! debiutowała w Frankfurcie i w porównaniu do poprzedniego wcielenia zapewnia o 100 km większy zasięg i jest o 21 tys. zł tańsza. Co więcej e-Up! jest już dostępny w Polsce!
Zestaw zamontowanych wewnątrz auta akumulatorów litowo-jonowych ma pojemność 32,3 kWh. Jest ona niemal dwukrotnie większa niż w poprzednim wcieleniu. Taki magazyn energii może wystarczyć na pokonanie 260 km. Oznacza to, że w warunkach miejskich mocy wystarczy nawet na kilka dni jazdy.
Dostarczana przez producenta aplikacja We Connect pozwala przy pomocy smartfona odczytać parametry przebiegu każdej trasy. Dowiemy się za jej pomocą na temat prędkości, zużycia czy odzysku energii. Dzięki niej można sprawdzić też położenie samochodu, a także zaplanować godzinę rozpoczęcia i zakończenia ładowania oraz czas uruchomienia klimatyzacji, aby wnętrze samochodu zapewniało komfort od pierwszych minut jazdy.
Silnik dostarcza 61 kW (83 KM) oraz 210 Nm, a napęd jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni. Dzięki temu auto przyspieszy od 0 do setki w 12,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona została do 130 km/h.
Volkswagen e-up! dostępny jest w cenie od 96 290 zł i objęty rządowym programem dofinansowania zakupu aut elektrycznych.
Cena i dostępność
Cena od [1]
96 290 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
140 – 310 km
Miasto – pogoda chłodna
200 km
Trasa – pogoda chłodna
140 km
Średnio – pogoda chłodna
165 km
Miasto – pogoda ciepła
310 km
Trasa – pogoda ciepła
180 km
Średnio – pogoda ciepła
230 km
Zasięg NEDC
260 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
12,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
11,9 sec
Prędkość maksymalna
130 km/h
Zasięg elektryczny
200 km
Moc łączna
61 kW (83 HP)
Moment obrotowy
210 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
36,8 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC
38 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
40 kW DC
Szybkość ładownia DC
170 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
16h45m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
10h30m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x31A
7,2 kW †
5h30m
36 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 2x16A
7,2 kW †
5h30m
36 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 2x16A
7,2 kW †
5h30m
36 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…