Volkswagen e-Up!

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

e-Up! to najmniejszy samochód elektryczny w ofercie Volkswagena. Znacznie zmieniły się parametry tego auta w porównaniu do pierwszej edycji z 2016 roku.

Volkswagen e-up!

Nowa odsłona Volkswagena e-up! debiutowała w Frankfurcie i w porównaniu do poprzedniego wcielenia zapewnia o 100 km większy zasięg i jest o 21 tys. zł tańsza. Co więcej e-Up! jest już dostępny w Polsce!

Zestaw zamontowanych wewnątrz auta akumulatorów litowo-jonowych ma pojemność 32,3 kWh. Jest ona niemal dwukrotnie większa niż w poprzednim wcieleniu. Taki magazyn energii może wystarczyć na pokonanie 260 km. Oznacza to, że w warunkach miejskich mocy wystarczy nawet na kilka dni jazdy.

Dostarczana przez producenta aplikacja We Connect pozwala przy pomocy smartfona odczytać parametry przebiegu każdej trasy. Dowiemy się za jej pomocą na temat prędkości, zużycia czy odzysku energii. Dzięki niej można sprawdzić też położenie samochodu, a także zaplanować godzinę rozpoczęcia i zakończenia ładowania oraz czas uruchomienia klimatyzacji, aby wnętrze samochodu zapewniało komfort od pierwszych minut jazdy.

Silnik dostarcza 61 kW (83 KM) oraz 210 Nm, a napęd jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni. Dzięki temu auto przyspieszy od 0 do setki w 12,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona została do 130 km/h.

Volkswagen e-up! dostępny jest w cenie od 96 290 zł i objęty rządowym programem dofinansowania zakupu aut elektrycznych.   

Cena i dostępność

Cena od [1] 96 290 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty140 – 310 km

Miasto – pogoda chłodna 200 km
Trasa – pogoda chłodna 140 km
Średnio – pogoda chłodna165 km
Miasto – pogoda ciepła310 km
Trasa – pogoda ciepła180 km
Średnio – pogoda ciepła230 km
Zasięg NEDC260 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC12,4 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)11,9 sec
Prędkość maksymalna130 km/h
Zasięg elektryczny200 km
Moc łączna61 kW (83 HP)
Moment obrotowy210 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii36,8 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC7,2 kW AC
Szybkość ładowania AC38 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC40 kW DC
Szybkość ładownia DC170 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW16h45m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A3,7 kW10h30m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A7,2 kW †5h30m36 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 2x16A7,2 kW †5h30m36 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 2x16A7,2 kW †5h30m36 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC40 kW †48 min170 km/h
100 kW DC40 kW †48 min170 km/h
150 kW DC40 kW †48 min170 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość3600 mm
Szerokość1645 mm
Wysokość1492 mm
Pojemność bagażnika250 L
Ładunek maksymalny923 L
Masa własna1160 kg

Różne

Liczba miejsc4
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu9,8 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentA – Mini
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Volkswagen e-Up!

Popularne ładowarki do samochodów elektrycznych i akcesoria

Wybierz spośród dziesiątków modeli ładowarek do samochodów elektrycznych dostępnych w w naszym sklepie internetowym. Gwarantujemy wysoką jakość oraz niskie ceny. W naszej ofercie znajdziesz naścienne i przenośne stacje wallbox, wolnostojące słupki ładowania i mobilne ładowarki EVSE zasilane z gniazda siłowego CEE lub naściennego Schuko 230V.

Informacje na temat samochodów elektrycznych

Renault Megane ETech 01@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 130hp

Mimo, że Renault Megane kojarzony jest z autem kompaktowym, producent zdecydował, że jego elektryczna odsłona zyska wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane E-Tech jest…
Renault Megane ETech 09@2x 1

Renault Megane E-Tech EV60 220hp

Renault zdecydowało wprowadzić do oferty samochód elektryczny pod nazwą popularnego kompaktu. Megane E-Tech w wydaniu elektrycznym posiada jednakże wymiary, gabaryty i charakter crossovera. Jak na elektryczne auto tych rozmiarów, Megane…
Mercedes EQE 01@2x

Mercedes EQE 350

Mercedes EQE to średniej wielkości limuzyna elektryczna. Jest on bardziej luksusowy, znacznie lepiej wykonany i równie wygodny w prowadzeniu jak najlepsze auta elektryczne na rynku. Charakteryzuje go długi zasięg, wspomagany…
Volkswagen ID4 01@2x

Volkswagen ID.4 Pro

Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu na przedniej osi, nowy, mocniejszy wariant Volkswagena ID.4 zyskuje napęd na wszystkie koła. Dzięki temu ID.4 Pro odnajduje się dokładnie pomiędzy wydajnymi i wygodnymi modelami ID.4…
BMW iX3 2022 01@2x

BMW iX3

Elektryczny BMW iX3 oferuje wszystkie zalety BMW X3. Jest średniej wielkości SUVem, oferującym doskonały komfort podróży, rewelacyjne wyposażenie oraz przyjemność z jazdy. We wnętrzu panuje klasyczny styl bawarskiej marki, czyli…
Ford Mustang Mach E 01@2x

Ford Mustang Mach-E ER RWD

Napędzany prądem Mustang Mach-E to pierwszy elektryk Forda, który jednocześnie nosi w sobie stylistykę legendarnego Mustanga. Prowadzi się go perfekcyjnie i pewnie. Tryb jazdy można dostosować do nastroju, własnego stylu…
Mercedes EQA 01@2x

Mercedes EQA 250

Mercedes EQA 250 to auto wszechstronne. Ma na tyle duży zasięg, żeby spokojnie poruszać się nim w mieście i z łatwością pojechać w trasę. Można poczuć się w nim bezpiecznie,…
Audi Q4 e tron 2021 01@2x

Audi Q4 e-tron 40

Audi Q4 e-tron 40 oferuje naprawdę dobry zasięg oraz dynamikę jazdy, ładuje się szybko, a jego wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Producent umożliwia korzystanie z karty e-tron Charging Service. Dzięki niej…