BMW i3 zostało zaprojektowane od podstaw jako samochód ekologiczny. Auto łączy niesamowitą wydajność z jakością i większe poczucie indywidualności niż rywale.
Elektryczny hatchback BMW i3 dostępny jest na rynku od 2013 r., ale innowacyjna stylistyka nadwozia nadal pozwala mu wyglądać na auto bardziej zaawansowane niż rywale.
Pierwsze modele produkowane były z akumulatorem 22,6 kWh. Następnie wraz z modernizacją z 2016 bateria urosła do 33 kWh, aby od 2018 osiągnąć pojemność 42,2 kWh. Taka jej wielkość pozwala konkurować z Nissanem Leafem (40 kWh) i Hyundaiem Koną Electric (64 kWh).
Dostępne są dwie wersje: standardowa i3 o mocy 168 KM i bardziej sportowa i3s o mocy 181 KM. BMW nie sprzedaje już hybrydowych modeli „Range Extender”, w których trzycylindrowe silniki benzynowe ładowały akumulator w trakcie jazdy.
Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli „i” jest wykorzystanie zaawansowanych metod konstrukcyjnych oraz włókna węglowego, aby do minimum ograniczyć wagę. Wszystkie mają również unikalną stylistykę, co w przypadku i3 oznacza unikalne nadwozie typu hatchback, z drzwiami tylnymi otwieranymi w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy.
Standardowe wyposażenie jest bogate i obejmuje czujniki deszczu, automatyczne reflektory, składane lusterka przeciwodblaskowe, wielofunkcyjną kierownicę, środkowy podłokietnik, tempomat z funkcją hamowania, automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele i system nawigacji BMW „Professional”. Opcjonalny zestaw obejmuje pakiet asystenta parkowania, szklany dach elektryczny i wsparcie dla Apple CarPlay.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
163400 zł
42,2 kWh
165 – 365 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
163400 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
165 – 365 km
Miasto – pogoda chłodna
235 km
Trasa – pogoda chłodna
165 km
Średnio – pogoda chłodna
200 km
Miasto – pogoda ciepła
365 km
Trasa – pogoda ciepła
215 km
Średnio – pogoda ciepła
275 km
Zasięg NEDC
359 km
Zasięg WLTP
310 km
Zużycie energii NEDC
10,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
12,2 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
7,3 sec
Prędkość maksymalna
150 km/h
Zasięg elektryczny
235 km
Moc łączna
125 kW (170 HP)
Moment obrotowy
250 Nm
Oś napędu
Tylna
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
42,2 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
11 kW AC
Szybkość ładowania AC
58 km/h
Gniazdo ładowania DC
CCS
Położenie gniazda ładowania DC
Strona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
49 kW DC
Szybkość ładownia DC
270 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
19h30m
12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
12h15m
19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
6h15m
38 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
4h15m
55 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x16A
11 kW †
4h15m
55 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…