BMW i3 120Ah

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

BMW i3 zostało zaprojektowane od podstaw jako samochód ekologiczny. Auto łączy niesamowitą wydajność z jakością i większe poczucie indywidualności niż rywale.

BMW i3 ładowanie i zasięg

 

Elektryczny hatchback BMW i3 dostępny jest na rynku od 2013 r., ale innowacyjna stylistyka nadwozia nadal pozwala mu wyglądać na auto bardziej zaawansowane niż rywale.

Pierwsze modele produkowane były z akumulatorem 22,6 kWh. Następnie wraz z modernizacją z 2016 bateria urosła do 33 kWh, aby od 2018 osiągnąć pojemność 42,2 kWh. Taka jej wielkość pozwala konkurować z Nissanem Leafem (40 kWh) i Hyundaiem Koną Electric (64 kWh).

Dostępne są dwie wersje: standardowa i3 o mocy 168 KM i bardziej sportowa i3s o mocy 181 KM. BMW nie sprzedaje już hybrydowych modeli „Range Extender”, w których trzycylindrowe silniki benzynowe ładowały akumulator w trakcie jazdy.

Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli „i” jest wykorzystanie zaawansowanych metod konstrukcyjnych oraz włókna węglowego, aby do minimum ograniczyć wagę. Wszystkie mają również unikalną stylistykę, co w przypadku i3 oznacza unikalne nadwozie typu hatchback, z drzwiami tylnymi otwieranymi w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy.

Standardowe wyposażenie jest bogate i obejmuje czujniki deszczu, automatyczne reflektory, składane lusterka przeciwodblaskowe, wielofunkcyjną kierownicę, środkowy podłokietnik, tempomat z funkcją hamowania, automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele i system nawigacji BMW „Professional”. Opcjonalny zestaw obejmuje pakiet asystenta parkowania, szklany dach elektryczny i wsparcie dla Apple CarPlay.

 

Cena od Bateria Zasięg Ładowanie AC
163400 zł 42,2 kWh 165 – 365 km Typ 2

 

Cena i dostępność

Cena od [1] 163400 zł
Dostępność W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty 165 – 365 km

 

Miasto – pogoda chłodna 235 km
Trasa – pogoda chłodna 165 km
Średnio – pogoda chłodna 200 km
Miasto – pogoda ciepła 365 km
Trasa – pogoda ciepła 215 km
Średnio – pogoda ciepła 275 km
Zasięg NEDC 359 km
Zasięg WLTP 310 km
Zużycie energii NEDC 10,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP 12,2 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h) 7,3 sec
Prędkość maksymalna 150 km/h
Zasięg elektryczny 235 km
Moc łączna 125 kW (170 HP)
Moment obrotowy 250 Nm
Oś napędu Tylna

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii 42,2 kWh
Gniazdo ładowania AC Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC Strona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania AC 11 kW AC
Szybkość ładowania AC 58 km/h
Gniazdo ładowania DC CCS
Położenie gniazda ładowania DC Strona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC 49 kW DC
Szybkość ładownia DC 270 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie BMW i3 jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu Parametry prądu ładowania Moc ładowania Czas Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW) 230V / 1x10A 2,3 kW 19h30m 12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3,7 kW 12h15m 19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7,4 kW 6h15m 38 km/h
3-fazy 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW 4h15m 55 km/h
3-fazy 32A (22 kW) 400V / 3x16A 11 kW † 4h15m 55 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowania Moc maksymalna Czas Szybkość ładowania
50 kW DC 49 kW † 36 min 270 km/h
100 kW DC 49 kW † 36 min 270 km/h
150 kW DC 49 kW † 36 min 270 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas ładowania: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość 4011 mm
Szerokość 1775 mm
Wysokość 1598 mm
Pojemność bagażnika 260 L
Ładunek maksymalny 1100 L
Masa własna 1345 kg

Różne

Liczba miejsc 4
Liczba miejsc z Isofix 2
Promień skrętu 9,9 m
Typ nadwozia Hatchback
Segment B – Small
Relingi dachowe Brak

Źródło: : EV-Database – BMW i3

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

 

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…