BMW i3s 120Ah

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

BMW i3 łączy niesamowitą wydajność z jakością i większe poczucie indywidualności niż rywale. Dzięki imponującemu wyczynowi projektantów BMW, i3s zapewnia jeszcze lepsze niż i3 osiągi bez zmniejszania zasięgu. Poprawiają się w nim też zawieszenie i sposób prowadzenia.

BMW i3

Podobnie jak wariant standardowy, i3s jest dostępny jako model w pełni elektryczny i hybryda z przedłużaczem zasięgu. Oprócz mocniejszego silnika ma on inną konfigurację podwozia. Silnik i3s dostarcza 181 zamiast 168 koni mechanicznych mocy i 270 Nm momentu obrotowego zamiast 250 Nm w zwykłej wersji. Przekłada się to na wzrost prędkości maksymalnej o około 10 km/h i skrócenie czasu potrzebnego do osiągnięcia 100 km/h o 0,4 sekundy.

Wnętrze BMW w wersji s pozostaje minimalistyczne. Podwójne ekrany TFT, wraz z charakterystycznymi materiałami i kształtami, nadają całości wyjątkowy charakter.

Wspólnym mianownikiem wszystkich modeli „i” jest wykorzystanie zaawansowanych metod konstrukcyjnych oraz włókna węglowego, aby do minimum ograniczyć wagę. Wszystkie mają również unikalną stylistykę, co w przypadku i3 oznacza unikalne nadwozie typu hatchback, z drzwiami tylnymi otwieranymi w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
178880 zł42,2 kWh160 – 355 kmTyp 2

Cena i dostępność

Cena od [1]178880 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty160 – 355 km

Miasto – pogoda chłodna230 km
Trasa – pogoda chłodna160 km
Średnio – pogoda chłodna195 km
Miasto – pogoda ciepła355 km
Trasa – pogoda ciepła205 km
Średnio – pogoda ciepła265 km
Zasięg NEDC345 km
Zasięg WLTP285 km
Zużycie energii NEDC11 kWh/100km
Zużycie energii WLTP13,3 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)6,9 sec
Prędkość maksymalna160 km/h
Zasięg elektryczny230 km
Moc łączna135 kW (184 HP)
Moment obrotowy270 Nm
Oś napęduTylna

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii42,2 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 2
Położenie gniazda ładowania ACStrona prawa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC11 kW AC
Szybkość ładowania AC57 km/h
Gniazdo ładowania DCCCS
Położenie gniazda ładowania DCStrona prawa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC49 kW DC
Szybkość ładownia DC260 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)

Wtyczka i gniazdo typu 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW19h30m12 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW12h15m19 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x32A7,4 kW6h15m37 km/h
3-fazy 16A (11 kW)400V / 3x16A11 kW4h15m54 km/h
3-fazy 32A (22 kW)400V / 3x16A11 kW †4h15m54 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CCS (Combined Charging System)

Wtyczka i Gniazdo CCS (Combined Charging System)
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC49 kW †36 min260 km/h
100 kW DC49 kW †36 min260 km/h
150 kW DC49 kW †36 min260 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4006 mm
Szerokość1791 mm
Wysokość1590 mm
Pojemność bagażnika260 L
Ładunek maksymalny1100 L
Masa własna1365 kg

Różne

Liczba miejsc4
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,3 m
Typ nadwoziaHatchback
SegmentB – Small
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – BMW i3s 120Ah

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Peugeot e 2008 SUV 01

Peugeot e-2008 SUV

Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e 208 GT

Peugeot e-208

Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…