Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.
Auto wyposażone jest w dwa silniki, które umieszczono pomiędzy kołami. Dzięki temu udało się wyeliminować wał napędowy oraz związane z nim wybrzuszenie podłogi.
Tesla Model S charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami, które różną się w zależności od wariantu. Prezentujemy tu parametry najmocniejszej spośród dostępnych wersji.
W standardowym pakiecie wyposażenia znajdują się 19-calowe aluminiowe felgi, chowające się w karoserii klamki i zaawansowany system audio z 7 głośnikami. Wersja Performance dodatkowo posiada pneumatyczne zawieszenie. Auto wyposażone jest też w 17-calowy dotykowy wyświetlacz multimedialny umieszczony w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Służy on do sterowania radiem, nawigacją, klimatyzacją i innymi systemami samochodu. Zapewnia on także dostęp do Internetu.
Znakami rozpoznawczymi Tesli są autopilot, możliwość zdalnej obsługi samochodu oraz inne gadżety.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
441610 zł
100,0 kWh
370 – 730 km
Typ 2
Cena i dostępność
Cena od [1]
441610 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
370 – 730 km
Miasto – pogoda chłodna
495 km
Trasa – pogoda chłodna
370 km
Średnio – pogoda chłodna
430 km
Miasto – pogoda ciepła
730 km
Trasa – pogoda ciepła
475 km
Średnio – pogoda ciepła
585 km
Zasięg NEDC
593 km
Zasięg WLTP
Zużycie energii NEDC
16 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
2,6 sec
Prędkość maksymalna
261 km/h
Zasięg elektryczny
510 km
Moc łączna
451 kW (613 HP)
Moment obrotowy
931 Nm
Oś napędu
AWD
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
100,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 2
Położenie gniazda ładowania AC
Strona lewa z tyłu
Maksymlna moc ładowania AC
16,5 kW AC
Szybkość ładowania AC
75 km/h
Gniazdo ładowania DC
Supercharger
Położenie gniazda ładowania DC
Strona lewa z tyłu
Maksymalna moc ładowania DC
200 kW DC
Szybkość ładownia DC
560 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 2 (IEC 62196/Mennekes)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
48h45m
10 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
30h15m
17 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x32A
7,4 kW
15h15m
33 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
400V / 3x16A
11 kW
10h15m
50 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
400V / 3x24A
17 kW †
7 hours
73 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: Supercharger
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
75 kW DC
75 kW
65 min
330 km/h
150 kW DC
150 kW
44 min
480 km/h
250 kW DC
200 kW †
38 min
560 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…