Nissan e-NV200 to elektryczna furgonetka, zbudowana na bazie układu jezdnego Nissana Leaf oraz podwozia i nadwozia z dostawczego NV200. Jest to kompaktowy samochód dostawczy, który idealnie zdaje egzamin na zatłoczonych ulicach miasta.
Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnika elektrycznego e-NV200 jest łatwiejszy w prowadzeniu niż jego odpowiednik z silnikiem diesela. Jego dodatkową zaletą są niskie koszty eksploatacji, niż wersja napędzana silnikiem spalinowym.
Elektryczny NV200 jest o 160 mm dłuższy niż wersja z silnikiem wysokoprężnym, głównie dzięki wydłużonemu frontowi. Na pokładzie znajduje się również generator dźwięku, który emituje hałas przy prędkościach poniżej 30 km / h.
Największym rywalem e-NV200 jest obecnie Renault Kangoo ZE. Dokonana w 2017 roku modernizacja dała e-NV200 nowy akumulator o mocy 40 kWh, który pozwala osiągnąć zasięg od 130 do 285 km.
Cena od
Bateria
Zasięg
Ładowanie AC
186762 zł
40,0 kWh
130 – 285 km
Typ 1
Cena i dostępność
Cena od [1]
186762 zł
Dostępność
W produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT
Zasięg
Zasięg rzeczywisty
130 – 285 km
Miasto – pogoda chłodna
195 km
Trasa – pogoda chłodna
130 km
Średnio – pogoda chłodna
160 km
Miasto – pogoda ciepła
285 km
Trasa – pogoda ciepła
165 km
Średnio – pogoda ciepła
215 km
Zasięg NEDC
280 km
Zasięg WLTP
200 km
Zużycie energii NEDC
13,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP
19 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.
Osiągi
Przyspieszenie (0-100 km/h)
14,0 sec
Prędkość maksymalna
123 km/h
Zasięg elektryczny
190 km
Moc łączna
80 kW (109 HP)
Moment obrotowy
254 Nm
Oś napędu
Przednia
Bateria i ładowanie
Pojemność baterii
40,0 kWh
Gniazdo ładowania AC
Typ 1
Położenie gniazda ładowania AC
Przód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC
6,6 kW AC
Szybkość ładowania AC
28 km/h
Gniazdo ładowania DC
CHAdeMO
Położenie gniazda ładowania DC
Przód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC
46 kW DC
Szybkość ładownia DC
190 km/h
Ładowanie AC w domu
Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.
Gniazdo ładowania AC: Typ 1 (SAE J1772)
Parametry punktu
Parametry prądu ładowania
Moc ładowania
Czas
Szybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)
230V / 1x10A
2,3 kW
19h30m
10 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW
12h15m
16 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)
230V / 1x29A
6,6 kW †
7 hours
27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)
230V / 1x16A
3,7 kW †
12h15m
16 km/h
3-fazy 32A (22 kW)
230V / 1x29A
6,6 kW †
7 hours
27 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu
Ładowanie DC w podróży
Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.
Gniazdo ładowania DC: CHAdeMO
Punkt ładowania
Moc maksymalna
Czas
Szybkość ładowania
50 kW DC
46 kW †
42 min
190 km/h
100 kW DC
46 kW †
42 min
190 km/h
150 kW DC
46 kW †
42 min
190 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu
Elektryczny, kompaktowy crossover Peugeot e-2008 zapewnia zero-emisyjną jazdę w samochodzie o konwencjonalnym charakterze. Biorąc pod uwagę ceny spalinowych wersji, e-2008 posiada stosunkowo wysoką wartość w porównaniu z rywalami.
Peugeot e-208 jest małym lecz zaawansowanym technicznie samochodem elektrycznym o energicznym i młodzieżowym charakterze. Do dobrych wiadomości można zaliczyć bardzo konkurencyjną cenę, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu…
Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…