Nissan e-NV200 Evalia

Dowiedz się na temat parametrów technicznych, zasięgu, baterii i kompatybilnych stacji ładowania

Nissan e-NV200 to elektryczna furgonetka, zbudowana na bazie układu jezdnego Nissana Leaf oraz podwozia i nadwozia z dostawczego NV200. Jest to kompaktowy samochód dostawczy, który ​​idealnie zdaje egzamin na zatłoczonych ulicach miasta.

Nissan e-NV200

Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnika elektrycznego e-NV200 jest łatwiejszy w prowadzeniu niż jego odpowiednik z silnikiem diesela. Jego dodatkową zaletą są niskie koszty eksploatacji, niż wersja napędzana silnikiem spalinowym.

Elektryczny NV200 jest o 160 mm dłuższy niż wersja z silnikiem wysokoprężnym, głównie dzięki wydłużonemu frontowi. Na pokładzie znajduje się również generator dźwięku, który emituje hałas przy prędkościach poniżej 30 km / h.

Największym rywalem e-NV200 jest obecnie Renault Kangoo ZE. Dokonana w 2017 roku modernizacja dała e-NV200 nowy akumulator o mocy 40 kWh, który pozwala osiągnąć zasięg od 130 do 285 km.

Cena odBateriaZasięg Ładowanie AC
186762 zł40,0 kWh130 – 285 kmTyp 1

Cena i dostępność

Cena od [1]186762 zł
DostępnośćW produkcji
[1]Cena w PLN wraz z podatkiem VAT

Zasięg

Zasięg rzeczywisty130 – 285 km

Miasto – pogoda chłodna195 km
Trasa – pogoda chłodna130 km
Średnio – pogoda chłodna160 km
Miasto – pogoda ciepła285 km
Trasa – pogoda ciepła165 km
Średnio – pogoda ciepła215 km
Zasięg NEDC280 km
Zasięg WLTP200 km
Zużycie energii NEDC13,6 kWh/100km
Zużycie energii WLTP19 kWh/100km
Zużycie energii = kalkulowane na podstawie zużycia energii zmagazynowanej w baterii przez pojazd dla celów napędu i zasilania systemów pokładowych. 
Pogoda chłodna: najgorszy wynik przy zewnętrznej temperaturze -10°C i użyciu ogrzewania. Pogoda ciepła: najlepszy wynik przy temperaturze zewnętrznej 23°C bez włączonej klimatyzacji. Rzeczywisty zasięg będzie zależał od prędkości, stylu jazdy pogody i warunków drogowych.

Osiągi

Przyspieszenie (0-100 km/h)14,0 sec
Prędkość maksymalna123 km/h
Zasięg elektryczny190 km
Moc łączna80 kW (109 HP)
Moment obrotowy254 Nm
Oś napęduPrzednia

Bateria i ładowanie

Pojemność baterii40,0 kWh
Gniazdo ładowania ACTyp 1
Położenie gniazda ładowania ACPrzód, po środku
Maksymlna moc ładowania AC6,6 kW AC
Szybkość ładowania AC28 km/h
Gniazdo ładowania DCCHAdeMO
Położenie gniazda ładowania DCPrzód, po środku
Maksymalna moc ładowania DC46 kW DC
Szybkość ładownia DC190 km/h

Ładowanie AC w domu

Ładowanie jest możliwe z gniazda naściennego, przy zastosowaniu ładowarki przenośnej EVSE lub za pomocą stacjonarnej stacji ładującej. Szybkość ładowania AC zależy od mocy przetwornicy wbudowanej wewnątrz samochodu, pojemności baterii oraz parametrów dostarczonego prądu. Poniższa tabela pokazuje możliwe opcje ładowania poprzez gniazdo AC. Każdy wiersz pokazuje, jak szybko można naładować akumulator od 0 do 100%.

Gniazdo ładowania AC: Typ 1 (SAE J1772)

Wtyczka i gnazdo typ 1
Parametry punktuParametry prądu ładowaniaMoc ładowaniaCzasSzybkość ładowania
Naścienne (2,3 kW)230V / 1x10A2,3 kW19h30m10 km/h
1-faza 16A (3.7 kW)230V / 1x16A3,7 kW12h15m16 km/h
1-faza 32A (7.4 kW)230V / 1x29A6,6 kW †7 hours27 km/h
3-fazy 16A (11 kW)230V / 1x16A3,7 kW †12h15m16 km/h
3-fazy 32A (22 kW)230V / 1x29A6,6 kW †7 hours27 km/h
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami przetwornicy wewnątrz samochodu

Ładowanie DC w podróży

Dzięki możliwości naładowania baterii samochodu w czasie 30-60 minut szybkie ładowanie DC umożliwia dłuższe podróże. W tym trybie moc ładowania znacznie spadnie po osiągnięciu 80% napełnienia baterii. W chwili rozpoczęcia ładowania samochód rzadko rozładowany będzie zarazem poniżej 10%. Dlatego wszystkie podane dane dotyczą ładowania od 10 – 80% pojemności baterii. Czas szybkiego ładowania EV zależy od zastosowanej ładowarki i maksymalnej mocy ładowania, jaką może zaakceptować samochód.

Gniazdo ładowania DC: CHAdeMO

Wtyczka i gniazdo CHAdeMO
Punkt ładowaniaMoc maksymalnaCzasSzybkość ładowania
50 kW DC46 kW †42 min190 km/h
100 kW DC46 kW †42 min190 km/h
150 kW DC46 kW †42 min190 km/h
Punkt ładownia: Moc punktu ładowania
Moc maksymalna: maksymalna moc ładowania DC akceptowana przez pojazd
Czas: czas potrzebny do naładowania od 10% do 80%
Szybkość ładowania: średnia prędkość ładowania w sesji od 10% do 80%
[†]Moc ładowania ograniczona parametrami samochodu 

Wymiary i waga

Długość4560 mm
Szerokość1755 mm
Wysokość1858 mm
Pojemność bagażnika2000 L
Ładunek maksymalny3000 L
Masa własna1689 kg

Różne

Liczba miejsc7
Liczba miejsc z Isofix2
Promień skrętu10,6 m
Typ nadwoziaSmall Passenger Van
SegmentN – Commercial
Relingi dachoweBrak

Źródło: : EV-Database – Nissan e-NV200

Kompatybilne systemy ładowania i akcesoria

Honda e

Honda e

Pełna charakteru Honda e ma potencjał, aby naprawdę wyróżniać się w morzu małych pojazdów elektrycznych. Na tle konkurencji góruje stylistyką, wygodnym wnętrzem i mnóstwem uroku. Jest fajna, egalitarna i przekonująca…
Opel e-Corsa

Opel Corsa-e

Elektryczna Corsa naszpikowana jest rozwiązaniami technicznymi, zarezerwowanymi dotychczas dla modeli z wyższej półki. Spory zasięg i cena, która kwalifikuje to auto do programu wsparcia zakupu samochodów elektrycznych pozwalają wróżyć mu…
Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf e+

Następca pierwszej generacji Nissana Leaf wszedł na rynki europejskie w lutym 2018. Nissan Leaf e+ to dokładnie to co mówi nazwa. Liść, lecz z większym akumulatorem i większym zasięgiem. Poza…
Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Audi ugruntowało już swoją pozycję na rynku SUV-ów, a jego e-tron jest udanym krokiem w kierunku generacji aut elektrycznych. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu e-tron jest bardziej wyrafinowany, wygodniejszy i bardziej…
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

Taycan zadebiutował w najwyższych wersjach Turbo oraz Turbo S z cenami rzędu 650 tysięcy złotych. Znacznie tańszy wariant 4S dołączył do oferty nieco później. Mimo niższej ceny nadal imponuje osiągami.
Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dominujący nad konkurencją zasięgiem i praktyczny model 3 Tesli wyposażono w dwa potężne silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. Dzięki nim auto przyspiesza do setki z zawrotną szybkością, w…

Tesla Model X Performance

Tesla model X to SUV, który przyspiesza lepiej od topowych modeli Ferrari i wygodnie mieści 7 dorosłych osób. Stylistycznie podobny do Modelu S i Modelu 3, X wyróżnia się gabarytami.…
Tesla model S

Tesla Model S Performance

Tesla Model S to pierwszy masowo produkowany sedan premium z napędem elektrycznym. Jego prezentacja miała miejsce w 2009 r., produkcja zaś wystartowała 3 lata później.